دانش بنیان

خط تولید انبوه ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۱۰۰ شرکت دانش بنیان به خط تولید انبوه رسیده و ۳۸۱ شرکت در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند.


پیشران اقتصاد، محمدرضا پورمحمدی با بیان اقدامات انجام شده برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان، اظهار داشت: تعداد شرکت های دانش بنیان از ۹۰ شرکت به ۱۹۰ شرکت، شرکت های فن آور و نوآور از ۳۵۰ به ۵۸۰ و مراکز رشد و نوآوری از ۱۱ مرکز به ۲۴ مرکز افزایش یافته و در ۱۱ شهرستان استان دفاتر نمایندگی پارک و علم و فناوری فعال است و در سه شهرستان دیگر نیز به زودی افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه جز معدود استان هایی هستیم که دو صندوق پژوهش و فناوری داریم، گفت: ۱۰۰ شرکت دانش بنیان به خط تولید انبوه رسیده و ۳۸۱ شرکت در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند.

پورمحمدی ادامه داد: نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی طی سال های گذشته سیر کاهشی داشته، به طوریکه متوسط نرخ بیکاری در کشور ۱۰.۳ درصد است و نرخ بیکاری استان در سال جاری به ۷.۴ درصد کاهش یافته است.

وی اذعان داشت: از صنعت گران و کارآفرینان استان تشکر می کنیم که با وجود تحریم ها و شرایط سخت اقتصادی غیرتمندانه فعالیت کرده و از نظر ایجاد واحدهای جدید و توسعه واحدها رتبه اول و دوم کشور را داریم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن