دانش بنیان

حمایت ویژه وزارت علوم از دیپلماسی علمی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای تحقق مرجعیت علمی تلاش خواهیم کرد تا ردیف ویژه‌ای در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.


پیشران اقتصاد، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حمایت از مجلات علمی با کیفیت و معتبر را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اگر دانشمندان و انجمن‌های علمی را مورد حمایت قرار داده و تحت حمایت نمایه‌های بین‌المللی قرار دهیم، شاهد رشد و توسعه عالی نصیرن خواهیم بود.

وی همچنین گفت: امتیازات ویژه‌ای برای کسانی که در دیپلماسی علمی فعالیت کنند قائل خواهیم شد و در آئین‌نامه ارتقا و ترفیع اعضای هیأت علمی بازنگری خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیش از ۲۰ میلیون تحصیل‌کرده دانشگاهی در کشور را بزرگ ترین سرمایه ارزشمند جامعه دانست و گفت: نظام سنجشی و انگیزشی و همچنین نظام پیشنهادات ایجاد خواهیم کرد تا از نظرات و پیشنهادات جامعه علمی و اندیشمند کشور بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه رتبه ایران در بسیاری از علوم، از جمله رشته شیمی، جزو بهترین‌های جهان است، تشریح کرد: تفکر و تعقل انسان وابسته و نتیجه واکنش‌های شیمیایی است و دانشمندان ایران زمین در زمینه شیمی کاربردی، کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن