دانش بنیان

۸۵۷ شرکت دانش بنیان تسهیلات بانکی دریافت کردند

بررسی جداول آماری بانک‌ مرکزی نشان می‌دهد که در ۶ ماه نخست امسال ۸۵۷ شرکت دانش بنیان ۱۹۸ هزار و ۹۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کردند.


این میزان از تسهیلات توسط بانک‌های دولتی، خصوصی شده، بانک‌های خصوصی وموسسات اعتباری پرداخت شده است.

پیشران اقتصاد، براساس این گزارش ۷۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش بنیان توسط بانک‌های دولتی، ۲۹ هزار و ۳۱۰ میلیارد توسط بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری و ۹۱ هزار و ۷۴۱ میلیارد ریال نیز توسط بانک‌های خصوصی شده واریز شده است.

بیشترین تسهیلات در ۶ ماهه ۱۴۰۰ از سوی بانک‌های ملی به مبلغ ۵۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، ملت به مبلغ ۴۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و صادرات به مبلغ ۳۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال پرداخت شد.
بررسی نمودارها نشان می‌دهد که تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش بنیان در شهریورماه سال گذشته ۳۰ هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال و در دو ماه بعد کاهشی بود. از آذرماه سال گذشته روند پرداخت تسهیلات صعودی شد و از مبلغ ۳۷ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال در آذرماه ۹۹ به مبلغ ۵۸ هزار و ۵۰۱ میلیارد ریال تا پایان اسفند سال گذشته رسید.

در فروردین ماه ۱۴۰۰واریز تسهیلات کاهش قابل توجهی یافت و برابر ۲۲ هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال رسید اما این روند طولانی نشد و در اردیبهشت به مبلغ ۵۳ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال و شهریورماه برابر ۷۸ هزار و ۶۹۷ میلیارد ریال رسید.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن