دانش بنیان

دانش بنیان ها به داد گمرکات رسیدند

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی، در دو گمرک مرزی کشور، ایکس‌ری کامیونی ایران ساخت رونمایی شد و به بهره برداری رسید.


پیشران اقتصاد، سورنا ستاری در این مراسم که امروز به صورت ویدئوکنفرانس، برگزار و دو دستگاه اسکن کانتینری ایکس ری ایران ساخت در گمرک بندر شهید رجایی و گمرک اینچه برون استان گلستان رونمایی و بهره برداری شد، با بیان این‌که توسعه فناوری‌های هوشمند در گمرک اکنون به رفع نیازهای این حوزه منجر شده است، ادامه داد: هوشمندسازی یکی از اولویت هایی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اولویت قرار داده است. تلاش می‌کنیم با نفوذ این فناوری‌ها به متن جامعه و زندگی مردم، تحول فناورانه رقم بخورد.

وی با بیان این‌که این توسعه فناوری اکنون به رفع نیاز گمرک به تجهیزات پایش و اسکن محموله‌ها منجر شده است، ابراز کرد: در طول این سال‌ها با همکاری های خوبی که با گمرک داشتیم، رسوخ فناوری به گمرک محقق شد و امروز نتیجه پژوهش های فناوران و دانشگاهیان به ثمر نشسته است. نمونه این محصول دانش بنیان ۵ میلیون دلار قیمت دارد و با وجود تحریم‌ها، واردات آن عملا ممکن نبوده، اما این محصول ایران‌ساخت که در عرصه بین المللی نیز بارها مورد تقدیر قرار گرفته است، این نیاز را تامین می کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به توسعه فناوری اشعه ایکس در سایر حوزه ها به ویژه سلامت، گفت: سرریز فناوری این شرکت های دانش بنیان، به توسعه فناوری های دیگری همچون دستگاه های اسکن و همچنین توسعه فناوری پهپادها در گمرک انجامید.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن