دانش بنیان

مشکلات بخش صنعت به کمک دانش بنیان ها قابل حل است

استاندار آذربایجان شرقی، اساسی‌ترین راه رفع مشکلات شرکت‌های تولیدی در شرایط فعلی را بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد.


پیشران اقتصاد، استاندار آذربایجان شرقی در مراسم گرامیداشت روز صنعت، معدن و تجارت، عنوان کرد: اساسی‌ترین راه رفع مشکلات شرکت‌های تولیدی در شرایط فعلی، بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که می‌توانند حلقه واسط بین صنعت و دانشگاه باشد.
عابدین خرم ادامه داد: من از مدیران صنعتی خواهشمندم که از توجه به مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری غافل نشوند. نیروی‌های جوان و تحصیل کرده کشور می‌توانند به عنوان یک مزیت اصلی برای پیش‌برندگی و پیشرانی در حوزه صنعت و معدن محسوب شوند.
عابدین خرم با تاکید بر اینکه استاندارد، یاور واحدهای تولیدی برای ورود به بازار جهانی است، گفت: نباید تولید کنندگان از اقدامات استاندارد سازی احساس نگرانی کند بلکه باید از آن استقبال کنند تا بتواند در سطح جهانی محصول قابل رقابت ارایه دهند.
وی با بیان اینکه در بحث استاندارد به شدت نیازمند ایجاد فضای نوآوری با استفاده از فناوری های روز هستیم، گفت: مجموعه ای که خلاقیت، ابتکار و نوآوری نداشته باشد، قابل رشد نیست.

وی با تاکید بر اینکه نوآوری محصول تحقیقات علمی است، افزود: امروز یکی از آسیب های اساسی که کشور با آن مواجه است عدم کاربست نتایج تحقیات است، تحقیقات و اقدامات پژوهشی اگر در حوزه تولید و فناوری ایفای نقش نکند و تبدلی به ثروت نشود ارزشی به خودی خود ندارد.

خرّم اضافه کرد: تولید کنندگان بعد از توجه به حوزه آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی، به پارک های علم و فناوری و مراکز رشد به عنوان اصلی ترین عامل گره زننده بین تولید کننده و دانشگاه اهمیت دهند.

وی با بیان اینکه مهم ترین هدف دولت رشد اقتصادی کشور است و بر این موضوع تمرکز دارد، گفت: رشد بدون تولید ممکن نیست و تولید بدون کیفیت نیز محکوم به شکست است ، کیفیت محصولات نیز باید در سطح استانداردهای جهانی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید در اقتصاد تمرکز داشت، گفت: برای این منظور باید تولید سرو سامان یابد و بیکاری به خصوص در حوزه نیروی انسانی ماهر کاهش یابد و مهم ترین موضوع رشد درآمد سرانه خانواده هاست.

وی ادامه داد: یکی از عوامل ناکارآمدی مجموعه های تولیدی فاصله بسیار زیاد مدیریت و بدنه کارگری است، این فاصله موجب تکدر خاطر کارکنان مجموعه می شود، باید مدیریت به تمام مجموعه خود اشرافیت و تسلط داشته و از بی توجهی به کارکنان خود پرهیز کند؛ هرجا نیروی انسانی با انگیزه و متعهد وجود داشته باشد پیشرفت اتفاق می افتد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن