اختصاصی پیشراندانش بنیان

رفع مشکل دانش بنیان های آذربایجان شرقی برای دریافت کارت بازرگانی

در هفتاد و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی مشکلات شرکت های دانش بنیان و فناور استان در زمینه دریافت کارت بازرگانی بررسی شد.


پیشران اقتصاد، هفتاد و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی در حالی به ریاست استاندار و به میزبانی اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد که یکی از بخش های این نشست به مشکلات دانش بنیان ها از جمله موانع برای دریافت کارت بازرگانی، اختصاص یافت.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این نشست گفت: بسیاری از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به مرحله تجاری سازی و تولید انبوه رسیده اند، اما به دلیل اینکه در دریافت کارت بازرگانی به مشکل برخورد کرده اند، نمی توانند نسبت به واردات مواد اولیه مورد نیاز اقدام کنند و در زمینه صادرات نیز به مشکل خورده اند.
عبدالرضا واعظی عنوان کرد: بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا فقط کسانی می توانند کارت بازرگانی دریافت کنند که کد رهگیری از سامانه املاک داشته باشند.
وی افزود: این در حالیست که شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری اجاره نامه مستقل ندارند و این کد رهگیری را نمی توانند به سامانه ارائه دهند.
واعظی خاطر نشان کرد: یکی از راه حل های این مشکل می تواند رسمی قلمداد شدن اجاره شرکت های مستقر در پارک با پارک علم و فناوری باشد.
وی تصریح کرد: قبلا شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی نیز این مشکل را داشتند که توانسته با رفع مشکل، کارت بازرگانی دریافت کنند. پس می توان با همین روش مشکل دانش بنیان های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی را نیز برطرف کرد.
در ادامه این نشست با اظهارات رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی و تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر حل این معضل، قول مساعد برای رفع مشکل شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان ظرف چند روز آینده داده شد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن