دانش بنیان

راه اندازی سامانه ساجد در ۷۰ دانشگاه کشور

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سامانه (ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه) ساجد در۷۰ دانشگاه کشور راه‌اندازی شده است و این دانشگاه‌ها برای مدیریت قراردادهای پژوهشی و دریافت نیازهای سازمان‌ها و صنایع از این سامانه یکپارچه استفاده می‌کنند.


پیشران اقتصاد، محمدسعید سیف روز چهارشنبه در نشست مشترک مدیران ارتباط با صنعت و جامعه با دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در بیست و دومین نمایشگاه هفته پژوهش، افزود: هم‌اکنون ۱۶۰ نیاز پژوهشی ملی و استانی در سامانه ساجد ثبت شده است و همه دانشگاه‌های کشور به این اعلام نیازها دسترسی دارند.

وی ادامه داد: تقویت بخش ارتباط با جامعه و صنعت در دانشگاه ها برای وزارت علوم بسیار مهم است و در همین راستا برای نخستین بار کارنامه عملکرد دفاتر ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها از نظر میزان قراردادهای پژوهشی، حجم این قراردادها و نسبت آن با تعداد اعضای هیات علمی تهیه و به روسای دانشگاه‌ها ارسال شد.

دکتر سیف افزود: بر اساس کارنامه ارائه شده، هر دانشگاه می‌تواند جایگاه خود را در عرصه کشوری بداند و برای ارتقای جایگاه خود برنامه‌ریزی کند و بر همین اساس، سال‌های آینده این کارنامه به شکل عمومی انتشار خواهد یافت.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: برای ایجاد انگیزه و تشویق مدیران مراکز ارتباط با جامعه دانشگاه‌ها و ترویج به ترویج فرهنگ ایفای مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها؛ امروز در آیینی مراکز ارتباط با جامعه و صنعت برتر و اعضای هیات علمی که بیشترین قرارداد را با حوزه کاربرد داشتند معرفی و تجلیل می شوند.

سامانه ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه با عنوان ساجد از طریق پیوند sajed.msrt.ir قابل دسترسی است

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن