دانش بنیان

کنتورهای گاز هوشمند می شوند

یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و مشارکت چهارجانبه با چند شرکت‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات، کنترل گاز اکباتان و ایرانسل موفق به طراحی پلتفرم «کنترل و مدیریت هوشمند کنتورهای گاز» در کشور شد.


پیشران اقتصاد، محسن ابوئی مهریزی، رئیس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان در خصوص این پلت فرم که امروز در دانشگاه خاتم رونمایی شد، گفت: در اواخر سال ۹۶ شرکت ملی گاز طی فراخوانی، از شرکت‌ها به منظور تولید محصولی برای کنترل و مدیریت هوشمند کنتورهای گاز دعوت به عمل آورد که شرکت ما نیز در این فراخوان شرکت کرده و موفق به عقد قرارداد شد. این محصول با آزمایش‌های انجام شده، با موفقیت تکمیل شده است.

وی در خصوص تفاوت هوشمندسازی کنتورهای گاز با کنتورهای برق و آب گفت: در پروژه هوشمندسازی کنتورهای گاز، ما به دلیل استانداردهای بالای حفاظتی و امنیتی و نیز در دسترس نبودن برق ناچار هستیم از بسترهای ارتباطی مبتنی بر IoT استفاده کنیم؛ بنابراین امکان استفاده از شبکه‌های موجود موبایلی که در سایر حوزه‌های اندازه‌گیری استفاده می‌شود، وجود ندارد.

ابوئی مهریزی ادامه داد: ما از اوایل سال ۱۳۹۷، طی تفاهم‌نامه همکاری مشترک با شرکت کنترل گاز اکباتان که در همدان مستقر است و بستر ارتباطی NB-IoT  شبکه ایرانسل، کار مشترکی را با این شرکت‌ها آغاز کردیم و این مجموعه تلاش می‌کند اکوسیستم هوشمندسازی در بخش اندازه‌گیری را به بهترین شکل پیاده‌سازی کرده و راه را برای ورود به سایر ورتیکال‌ها باز کند.

به گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی، ابوئی مهریزی بیان کرد: این مشارکت چهارجانبه بین شرکت ما و شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و کنترل گاز اکباتان و ایرانسل منعقد شده و آمادگی داریم که پس از تایید شرکت ملی گاز که مشتری نهایی آن است، محصول کنتورهای هوشمند گاز را در سطح مشترکین موردنظر کارفرما ارائه پیاده‌سازی کنیم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن