اختصاصی پیشراندانش بنیان

تولید پودر ژلاتین برای اولین بار در تبریز

یک شرکت دانش بنیان تبریزی موفق به بومی سازی تولید پودر ژلاتین حلال خوراکی برای اولین بار در کشور شد.


پیشران اقتصاد، مدیرعامل شرکت دانش بنیان آذر زیست فرایند با اعلام این خبر، گفت: پس از سال ها تحقیق در زمینه تولید پودر ژلاتین خوراکی قابل مصرف در صنایع مختلف، محققان این شرکت موفق به بومی سازی خط تولید و تولید آن برای اولین بار در کشور شدند.
یونس بیگی افزود: پودر ژلاتین در این واحد تولیدی از پوست گاو تهیه می شود و قابلیت مصرف در صنایع خوراکی و دارویی را دارد.
وی اظهار کرد: این شرکت موفق به بومی سازی کلاژن هیدرولیز شده گردیده که مصرف زیادی در صنایع داروسازی دارد و قبلا به صورت وارداتی وارد کشور می شد.
بیگی، قطع نیاز کشور به واردات این مواد اولیه و کاهش خروج ارز را از جمله مزایای این بومی سازی عنوان کرد و گفت: امکان صادرات این محصول به خصوص به کشورهای اسلامی وجود دارد و ژلاتین حلال خوراکی می تواند بازار خوبی در سایر کشورها نیز داشته باشد.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: محصولات این شرکت قابل رقابت با نمونه های خارجی است و از نظر کیفیت می توانیم در سطح بین المللی نیز رقابت کنیم.
وی تاکید کرد: دستگاه ها و خط تولید به طور کامل توسط متخصصان این شرکت ساخته شده است و در تمام مراحل از حضور در مرکز رشد فناوری های پیشرفته دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تا ساخت نمونه اولیه و آغاز تولید از دانش فنی بومی استفاده شده است.
بیگی ظرفیت تولید ماهانه این شرکت را ۱۵ تن عنوان کرد و افزود: هم اکنون کار تولید را با ۵ تن در ماه آغاز کرده ایم که به زودی ظرفیت تولید را افزایش خواهیم داد.
وی گفت: فعالیت این شرکت باعث اشتغال مستقیم ۱۰ نفر شده است که در آینده نزدیک این میزان به ۲۰ نفر خواهد رسید.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن