دانش بنیان

افزایش ۱۲۶ درصدی دانش بنیان ها در آذربایجان شرقی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از افزایش ۱۲۶ درصدی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان در سالجاری نسبت به سه سال گذشته خبر داد.


پیشران اقتصاد، واعظی گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان از ۹۲ شرکت در سال ۹۷ به ۲۰۸ شرکت در سال جاری افزایش‌یافته است.
وی اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی با دارا بودن این تعداد شرکت دانش‌بنیان پس از استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و البرز در رتبه پنجم کشور قرارگرفته و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌یافته در سال ۱۴۰۱ این رتبه ارتقا خواهد یافت.
دکتر واعظی با اشاره به اینکه بر اساس اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز بیست‌ساله راهبرد اصلی توسعه کشور متکی بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ افزود: اقدام‌ها و پیگیری‌های پارک علم و فناوری و همراهی و حمایت دستگاه‌های متولی استان موجب افزایش و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان شده است و برنامه‌های حمایتی و توانمندسازی مختلفی برای این شرکت‌ها برگزار و به‌وسیله دپارتمان بازاریابی و تجاری‌سازی پارک زمینه فروش محصولات دانش‌بنیان فراهم‌شده است.
رییس پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی با اشاره به فرآیندهای اخذ مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط پارک علم و فناوری، یکی از شرکت‌های مستقر در این پارک، از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌عنوان کارگزار ارزیاب شرکت‌های دانش‌بنیان استان انتخاب‌شده که موجب تسریع در اخذ مجوز دانش‌بنیان شده است
به گفته وی پارک علم و فناوری به‌عنوان حلقه واسط علم و صنعت متولی اصلی توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری بوده و نقش و رسالت بسزایی در توسعه اقتصاد متکی بر شرکت‌های دانش‌بنیان استان دارد.
واعظی یادآور شد: به دلیل گستردگی استان و جمعیت بالای آن سیاست تمرکززدایی از مرکز استان و توسعه چتر حمایتی پارک به شهرستان‌ها از چند سال قبل سرلوحه فعالیت‌های پارک قرارگرفته است و در حال حاضر پارک علم و فناوری گسترده‌ترین شبکه مراکز رشد و نوآوری را در بین استان‌های کشور دارد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تأکید کرد: این پارک درب‌های خود را به روی همه دانشگاه‌ها و صنایع استان و همه‌کسانی که دارای ایده و طرح نوآورانه و یک مدل کسب‌وکار برای آن هستند بازکرده که نتیجه آن رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های مستقر و اشتغال ۳۰۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بوده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن