دانش بنیان

بومی‌سازی نمایشگر هوشمند خودرو

نمایشگر هوشمند خودرو با قابلیت پشتیبانی از فرمت های مختلف چند رسانه ای توسط یک شرکت دانش بنیان در داخل کشور تولید شد.


پیشران اقتصاد، سیدعباس حسینی خالدی، عضو هیئت مدیره شرکت نگارین صنعت آسیا با اشاره به این که نمایشگر هوشمند تولید شده از فرمت‌های مختلف رسانه، پشتیبانی می کند، توضیح داد: نمایشگر هوشمند خودرو دارای یک دستگاه عیب یاب همراه خودرویی است و این دستگاه ایران‌ساخت، می تواند با پردازنده (ECU) خودرو در ارتباط باشد. همچنین می‌تواند تمامی پارامتر ها و اطلاعات فنی خودرو را مانند دور موتور، ولتاژ باطری، زمان پاشش انژکتور، ولتاژ دریچه گاز، بار موتور و سایر موارد را بر روی نمایشگرخود نمایش دهد.

با استفاده از این دستگاه علاوه بر قابلیت های پخش موسیقی، تمامی خطاهای ثبت شده در ECU را می توان مشاهده و نسبت به پاک کردن آن ها اقدام کرد. همچنین این دستگاه قابلیت نمایش دادن تمامی پارامترها و مصرف سوخت را در دوحالت سکون و در حال حرکت دارا است.

از سوی دیگر قابلیت هایی در این نمایشگر هوشمند ایجاد شده است که نیاز شهروندان را بیشتر مورد توجه قرار داده و بر روی خودروهایی همچون پراید نیز قابل نصب است تا دارندگان این خودرو نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

سیستم ناوبری نیز از دیگر قابلیت های نمایشگر هوشمند خودرو تولید شده است که قابلیت مانور بیشتری به رانندگان در حین رانندگی می دهد.

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به ایجاد فرصت های شغلی گفت: تا کنون در شرکت نگارین صنعت آسیا ۵۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و حدود ۲۰ فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم ایجاد شده است که قابلیت ارتقای این میزان نیز وجود دارد.

نمایشگر هوشمند خودرو تولید شده در داخل کشور تقریبا ۴۰ درصد ارزان تر از نمونه خارجی است و مانع خروج حجم قابل توجهی ارز از کشور شده است و علاوه بر این نیز تلاش می شود تا در آینده نزدیک صادرات این محصول نیز با موفقیت انجام شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن