دانش بنیان

ظرفیت تعاونی‌های دانش‌بنیان برای تحقق شعار سال

رئیس اتاق تعاون ایران شعار سال ۱۴۰۱ و سخنرانی نوروزی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را در تداوم تاکیدات سنوات اخیر ایشان بر تمرکز جدی تر در تحکیم بنیان‌ها و زیرساختها در مسیر رسیدن به خودکفایی بیشتر در عرصه اقتصادی ایران اسلامی دانست و مقوله تولید دانش بنیان را زیرساخت اصلی تحقق این هدف والا در قرن حاضر عنوان کرد.


به گزارش پیشران اقتصاد، بهمن عبداللهی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های بخش تعاون در زمینه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار کرد: یکی از الزامات تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، استفاده از توانمندی بخش مردمی تعاون است و شرکتهای تعاونی دانش بنیان، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری را دنبال می کنند.

وی گفت: یکی از محورهای مهم رهنمودهای رهبری تحقق توسعه اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی است که از کارکردهای منحصر بفرد شیوه اقتصاد تعاونی محسوب می شود.

عبدالهی ادامه داد: اتاق تعاون ایران در سال‌های اخیر با توجه به حوزه تعاملات خود از طریق ساز وکار عضویت در هیات مدیره اتحادیه بین المللی تعاون و مبادله تجربیات با کشورهای مختلف، توسعه و حمایت از تعاونی‌های متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه های دانش بنیان و استارت آپ ها را در دستور کار خور قرار داده است.

رئیس اتاق تعاون با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند کلید پیشرفت و شکوفایی اقتصاد ایران در قرن جدید باشد، ادامه داد: سال ۱۴۰۱ با رویکرد اقتصاد دانش بنیان، بستر مناسبی را برای شرکت های تعاونی دانش بنیان فراهم می کند و از نقاط مهم تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

به گفته وی، بخش مردمی تعاون کشور، با عزم جدی و تقویت و محوریت تعاونی های دانش بنیان، در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱  گام برداشته و می تواند بازوی توانمندی برای دولت سیزدهم باشد.

عبداللهی، تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات در حوزه فناوری های برتر را از دیگر اهداف شرکت های تعاونی این حوزه عنوان و ابراز امیدواری کرد: با همت تمامی فعالان بخش تعاون و حمایتهای دولت به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارنامه قابل قبولی در بخش تعاون در پایان سال به محضر رهبر انقلاب و خدمت مردم ارائه شود.

به گزارش پیشران اقتصاد، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی لحظه تحویل سال ۱۴۰۱ بیان داشتند:”امسال هم من تولید را می خواهم مطرح کنم. منتها یک لایه‌ جدید، یک چهره‌ جدید از تولید را می خواهم مطرح کنم و آن عبارت است از تولیدی که دارای دو خصوصیت باشد: یکی اینکه اشتغال‌آفرین باشد، یکی اینکه دانش‌بنیان باشد. تولید دانش‌بنیان، متّکی به دانش، دانش جدید و پیشرفتهای علمی و تولیدی که اشتغال‌آفرین باشد. البته همه‌ تولیدها اشتغال‌آفرین است منتها بعضی از تولیدها با اینکه سرمایه‌گذاری‌اش انبوه است، اشتغال‌آفرینی‌اش آنچنان نیست، لکن بعضی نه، اشتغال‌آفرین است. “

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن