اختصاصی پیشراندانش بنیان

بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز

مشکلات شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی طی جلسه ای در اتاق بازرگانی تبریز و با حضور مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان و مدیران شرکت های دانش بنیان استان بررسی شد.


به گزارش پیشران اقتصاد، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته بر اساس مشکلات اعلام شده شرکت های دانش بنیان، گفت: فضای دانش بنیان در آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها کمتر است و ما تلاش می کنیم تا رفع این مشکل را در اولویت کاری قرار دهیم.
عبدالرضا فلاح تصریح کرد: اراضی مختلفی در این زمینه انتخاب شده است که یکی از موارد مربوط به اراضی دانشگاه تبریز است و این اراضی پس از ثبت به عنوان اراضی علم و فناوری به شرکت های دانش بنیان واگذار خواهند شد.
وی افزود: ۸۰ هکتار از شهرک صنعتی شهید سلیمانی نیز به شرکت های فعال دانش بنیان اختصاص خواهد یافت.
فلاح با اشاره به مشکلات دانش بنیان ها با بانک های کشور در زمینه اخذ وثیقه برای تسهیلات، تاکید کرد: برای رفع وابستگی به بانک ها، در صدد تاسیس ۲ صندوق دیگر در استان هستیم و با آغاز به کار این نهادهای مالی خطرپذیر بخش عمده ای از تامین اعتبار و تسهیلات توسط این صندوق ها انجام خواهد یافت.
وی تصریح کرد: پیشنهاد شده است که کارگزاری ارزشگذاری شرکت های دانش بنیان در استان تشکیل شود تا بتوانیم از ماشین آلات و تجهیزات شرکت ها نیز به عنوان وثیقه بانکی استفاده کنیم.
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مالیات نیز یکی از مشکلاتی بود که توسط دانش بنیان ها اشاره بود. در این زمینه نیز باید کارگروه ویژه ای تشکیل شود تا بتوانیم در این کارگروه تخصصی مشکلات مالیاتی را در حد ممکن مرتفع کنیم.
فلاح در پایان گفت: در جلساتی که با سازمان برنامه و بودجه داشته ایم، مقرر شده است که بخش عمده ای از خریدهای ادارات به خرید محصولات شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شود.
در ادامه این جلسه، فعالان حوزه دانش بنیان با طرح مشکلات خود به بحث و تبادل نظر پرداختند. لزوم حل مشکلات مربوط به اخذ تسهیلات از بانک ها و وثایق بانکی، تشکیل کریدور فناوری استان، تشکیل انجمن شرکت های دانش بنیان، لزوم حل مشکلات مربوط به مالیات و بیمه شرکت ها در ادامه جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

گزارش: علی فرهاد

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن