دانش بنیان

رفع ۱۱۰ مانع پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون آموزش مجلس ۱۱۰ مانع پیش روی شرکت های دانش بنیان را همزمان با شعار سال حذف کرد و الان هیچ مانع گمرکی، بانکی، مالیاتی و بیمه ای مقابل پیشرفت این شرکت ها وجود ندارد.


به گزارش پیشران اقتصاد، علیرضا منادی سفیدان در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه تبریز همچنین در خصوص همسان سازی حقوق استادان وزارت علوم، اظهار داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه های وزارت علوم و بهداشت را نیز انجام داده است.

به گفته وی، دانشگاه تبریز پیشگام اعمال این همسان سازی شده و ۶۰ درصد این اقدام را انجام داده است تا حق استادان ادا شود اما برخی دانشگاه ها فقط ۳۰ درصد همسان سازی را انجام دادند.

منادی سفیدان با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده در ادامه اجرای این طرح گفت: با برخوردهایی که از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت، افزایش حقوقی را که همزمان با همسان سازی انجام شد، از حقوق اعضای هیأت علمی کسر کردند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر پیگیری های این کمیسیون در خصوص اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: کمیسیون آموزش از ادامه اجرای طرح همسان سازی سرباز نزد و پیگیری ها برای بازگشت این مبلغ انجام شد. وزیر علوم هم مدافع اجرای همسان سازی و مخالف اقدام سازمان برنامه و بودجه بود.

نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در خانه ملت، استادان را مهمترین سربازان علم و دانش دانست.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن