اخباردانش بنیان

قانون جهش تولید دانش‌بنیان در یک نگاه

با گسترش روزافزون زیست بوم دانش‌بنیان کشور و لزوم بازنگری در قوانین این حوزه، قانون جهش تولید دانش‌بنیان به تصویب رسید. اما این قانون مهم چه اهدافی را دنبال می‌کند و چگونه از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند؟


پیشران اقتصاد؛ در پی تصویب نهایی قانون جهش تولید دانش‌بنیان و ابلاغ آن توسط رئیس مجلس به دولت، محسن دهنوی رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی با انتشار تصویری در صفحه شخصی‌اش به تشریح اهداف و حمایت‌های این قانون از شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت.

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی در این خصوص نوشت:

«مهم‌ترین هدف ما برای تصویب طرح جهش تولید دانش‌بنیان، ایجاد اشتغال، کمک به استارتاپ‌ها، توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از کالاهای ایرانی و مقابله با آثار سوء تحریم‌ها بود.

برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، امکان هزینه بخشی از درآمد و امکانات دستگاه‌ها و نهادها برای شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم کردیم و اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی را افزایش دادیم. ضمنا برای استانداران، وظیفه حل مسائل با دانش‌بنیان را تعریف کردیم که به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان منجر می‌شود.

پس از ساعت‌ها بحث و بررسی در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس، این طرح پس از تایید شورای نگهبان در ماه پیش، تبدیل به قانون شد و با ابلاغ رئیس مجلس، لازم‌الاجراست. بی‌شک تصویب این قانون، یکی از بزرگ‌ترین افتخارات بنده و مجلس یازدهم به شمار می‌رود.»

در ادامه می‌توانید قانون جهش تولید دانش‌بنیان را مشاهده کنید:

گفتنی است؛ در قانون جهش تولید دانش‌بنیان پس از بررسی بیش از ۱۱۰ مشکل رایج شرکت‌های دانش‌بنیان، تلاش شده اسن با طراحی ۲۰ ماده برای حل این مشکلات راهکارهای موثر و عملیاتی ارائه شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن