دانش بنیان

ممکن است چند شرکت مهاجرت کرده باشند

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه طبق آمار رتبه ایران در مهاجرفرستی زیر ۲۰ نبوده است، گفت: مهاجرت شرکت دانش بنیان و استارتاپ همه گیر نیست و اصلا واقعیت ندارد! البته که ممکن است چند شرکت مهاجرت کرده باشند و ما منکر آن نیستیم.


به گزارش پیشران اقتصاد، پرویز کرمی؛ مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره چرایی مهاجرت برخی از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های کشورمان گفت: مهاجرت شرکت دانش بنیان و استارتاپ همه گیر نیست و اصلا واقعیت ندارد! این نکته را من صریح بگویم که این موضوع توسط دوست عزیزم جناب آقای دکتر دهقانی فیروزآبادی مطرح و در یک بحث سه ساعته آسیب شناسی شده است که اگر همه ما یعنی کشور، دولت، نهادهای حاکمیتی و حتی مردم در این موضوع کمک نکنیم، ممکن است این اتفاق بیفتد؛ چیزی به اسم همه گیری یا اپیدمی مهاجرت نداریم البته که ممکن است چند شرکت مهاجرت کرده باشند و ما منکر آن نیستیم اما این شرکت ها اگر حمایت بشوند که حمایت نیز می شوند، این اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد: ما حتی در موضوع مهاجرت مغزها نیز دچار غلو هستیم؛ در موضوع مهاجرت مغزها به استناد آمار رصدخانه ملی مهاجرت ایران، رتبه ما در بحث مهاجرفرستی ۲۰ بوده است که خیلی از کشورهای دیگر جلوتر از ما بوده اند.

کرمی گفت: مهاجرت یک بحث عمومی و بین المللی است؛ علت فضاسازی های رسانه ای در موضوع مهاجرت این است که می خواهند ایران را در موضوعات مختلف زمین بزنند و به همین خاطر آمار غیرواقعی ارائه می کنند و و بعد آن را بلد می کنند؛ شما اگر در گوگل جستجو کنید مشاهده می کنید که ایران جزو ۱۰ کشور مهاجر فرست است! ما در کشور رصدخانه مهاجرت ایران را داریم و طبق آمار آن، رتبه ایران در بحث مهاجرت هیچگاه زیر ۲۰ نبوده است اما در آمارهای غیرواقعی به دروغ مشاهده می کنیم که ایران را در موضوع مهاجرت، کشور اول یا دوم معرفی می کنند.

 

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن