دانش بنیان

واگذاری پنج هکتار زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان

استاندار اردبیل گفت: نیروی انسانی خلاق و نوآور در تقویت نظام دانش‌بنیان و زیست بوم فناورانه استان مورد حمایت جدی است.


به گزارش پیشران اقتصاد، سید حامد عاملی در آیین افتتاح آزمایشگاه جامع و مرکز نوآوری گیاهان دارویی و صنعت زنبور عسل در پارک علم و فناوری اردبیل اظهار کرد: مبنای توسعه آینده جوامع تکیه بر نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید در قالب تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تحول‌آفرین فناور و دیجیتال‌محور است.

وی تصریح کرد: در شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز نوآور ظرفیت‌های عظیم نیروی انسانی و ایده‌های تولید ثروت را شاهد هستیم که اگر به معنای واقعی این مجموعه‌ها حمایت شوند، بخش عظیمی از مشکلات کشور در مسیر توسعه اقتصادی نیز رفع خواهد شد.

استاندار اردبیل گفت:‌ در نشستی که هفته آینده با معاون علمی رئیس جمهور خواهیم داشت، تلاشمان بر این است تا برای تقویت زیرساخت‌های فناورانه استان منابع مورد نیاز تأمین و احداث شهرک علم و فناوری در استان اردبیل سرعت بیشتری بگیرد.

عاملی افزود: با واگذاری پنج هکتار زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان سعی خواهیم کرد تا فضای موجود را که در شأن پارک علم و فناوری نیست، تغییر داده و به نوعی شرایط مناسب را برای فعالان این حوزه مهیا کنیم.

وی تربیت نیروی انسانی خلاق و صاحب ایده را در این مجموعه‌ها به عنوان ثروت ارزشمند یادآور شد و خاطرنشان کرد: هر چند پارک علم و فناوری استان دیرهنگام به زمره پارک‌های کشور افزوده شد اما حرکت‌های خوبی را در تقویت نظام فناورانه شاهد هستیم که امروز راه‌اندازی آزمایشگاه و مراکز نوآوری گیاهان دارویی و زنبور عسل نمود روشنی از این حرکت‌های نوآور بوده است.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این مجموعه‌ها به عنوان مراکز تخصصی در سطح شمالغرب بی‌نظیر بوده و می‌تواند حمایت و پشتیبانی‌های لازم را از فعالان صنعت کندو و گیاهان دارویی انجام دهد.

در بازدیدی که استاندار اردبیل از فعالان تولید گیاهان دارویی و عسل داشت، تعدادی از کارآفرینان با اظهار گلایه از عدم حمایت مسئولان از طرح‌های تولیدی و اشتغال‌آفرین، اعلام کردند که در صورت تداوم عدم حمایت‌ها نسبت به تغییر رویکرد تولیدی خود اقدام کنند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن