اخباردانش بنیان

زین العابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی تشریح کرد:

اطلس علم و فن آوری استان، ضامن اجرای تکالیف مدیران در قبال شرکت های دانش بنیان

زین العابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی تشریح کرد: اطلس علم و فن آوری استان، ضامن اجرای تکالیف مدیران در قبال شرکت های دانش بنیان


پیشران اقتصاد؛ «اقتصاد دانش‌بنیان موجب کاهش هزینه‌های تولید میشود؛ بهره‌ وری را افزایش می دهد که امروز یکی از مشکلات ما کاهش بهره‌ وری است؛ کیفیت محصول را افزایش میدهد، بهبود می بخشد و محصولات را رقابت پذیر می کند؛ یعنی در بازارهای جهانی، ما میتوانیم از این محصولات به عنوان محصولات رقابت پذیر استفاده کنیم.»

نزدیک به شش ماه از اشاعه این بیانات رهبری می گذرد.اما به شهادت شرکت های دانش بنیان، دستگاه های دولتی با وجود نیاز به تولیدات آنها، در فهرست مشتریانشان نیستند. گویی تولید دانش بنیان، هنوز در ادبیات مدیران میانی کشور تعریفی ندارد تا جاییکه بعضا تقویت بخش کارشناسی مجموعه های تحت امر خود را به معنی فعالیت های دانش بنیان تعبیر می کنند. زین العابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز در بازدید از پارک علم و فن آوری استان در گفت و گویی اختصاصی با پیشران اقتصاد نسبت به این معضل واکنش نشان داد. به گفته نماینده ارشد دولت در استان، نمی توان مدیران میانی را به فعالیت در این حوزه مجبور کرد. وی در این خصوص گفت:

برنامه استان در این رابطه روشن است. طراحی انجام گرفته و سند آماده است. ولی اجرای آن در بین مدیران میانی به باور نیاز دارد. اینطور نیست که ما امروز با اقدامی ضربتی بگوییم چرا مدیران میانی استان در این حوزه فعال نیستند؟!

استاندار آذربایجان شرقی به عدم پذیرش ظرفیت شرکت های دانش بنیان در بین مدیران میانی اشاره کرد. وی گفت:افراد باید این موضوع را باور کنند که اگر می خواهیم اقتصاد استان و توسعه استان به سمت رشد برود حتما باید جایگاه علم و فن آوری و از دانش بنیان بودن بهره مند شوند.

به عقیده عابدین خرم مشاهده نتایج فعالیت شرکت های دانش بنیان می تواند مدیران میانی را به سمت آنان راهنمایی کند. وی در این رابطه تشریح کرد: ما از گذشته عادتی داریم و نتوانسته این در این حوزه استفاده کنیم. امسال که حضرت آقا فرمودند، هم پارک علم و فن آوری و هم دانشگاه ها و هم مجموعه مدیران ارشد استان به خوبی به این مسأله ورود کرده اند. اما برای اینکه این هدف در بین مدیران میانی نیز اجرایی و عملیاتی شود؛ به کار ویژه هایی نیاز است که نتایج تحقیقات ما در این زمینهکاربست عملی داشته باشد، مطمئنا حلاوت این مسأله برای مدیران میانی ما مشخص خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به نقص اطلاعاتی این حوزه افزود: باید اطلس علم و فن آوری استان را تهیه کنیم ما در این رابطه هنوز بسیار عقب هستیم. اگر این اتفاق بیفتد، همه تکلیف خود را می فهمند و وظایف روشن می شود. و تولید و صادرات در بین شرکت های دانش بنیان به شکل مسابقه ای علمی در می آید.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن