دانش بنیان

بهره‌مندی صنایع آذربایجان‌شرقی از لیزینگ با کارمزد ۹درصد

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی آذربایجان شرقی گفت:صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان دانش بنیان شد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ جعفر احمدی شالی در این خصوص گفت: براساس اساسنامه مصوب هیئت وزیران و قانون ومقررات موجود، صندوق نوآوری وشکوفایی صرفا به شرکت های دانش بنیان خدمات ارائه می نماید. یکی از مزیت های اصلی این بحث،امکان سرمایه گذاری است بطوریکه حداکثرتا۸۰درصد صندوق نوآوری وشکوفایی و ۲۰درصد صندوق دانش بنیان استانی مشترکا میتوانند روی محصولات شرکت های دانش بنیان استان سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: در حال حاضر دانش بنیان شدن صندوق استان امکان سرمایه گذاری باشرکت های دانش بنیان استان را فراهم می نماید.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی آذربایجان شرقی همچنین اظهار داشت: سقف این صندوق در حال حاضر فعلا ۲۵میلیارد تومان است که در حال افزایش این رقم به ۵۰ میلیارد تومان هستیم.

وی در ادامه از امکان بهره مندی صنایع استان از لیزینگ با کارمزد ۹درصد۳۶ ماهه خبرداد و گفت: این تسهیلات به منظور تامین مالی بخشی از مبلغ قرارداد و برای حمایت از توسعه بازار محصولات و خدمات دانش بنیان اعطا می شود.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: تسهیلات لیزینگ و سفارش ساخت (استصناع) حداکثر تاسقف ۷۰درصد مبلغ فاکتور یا قرارداد فروش منوط به احراز پرداخت ۳۰ درصد مبلغ ازسوی خریدار قابل پرداخت است و در صورت محدودیت قانونی خریدار در پرداخت پیش پرداخت تا ۸۰ درصد قیمت کالا قابل پذیرش است.
احمدی با اشاره به اینکه تسهیلات لیزینگ واستصناع برای خریداران دولتی و غیردولتی بلامانع است، عنوان کرد: پرداخت تسهیلات لیزینگ در یک مرحله، منوط به تحویل کالا و نصب و راه اندازی آن بوده و در غیر این صورت پرداخت حداقل در ۲ مرحله خواهد بود که مرحله آخر پس از نصب وراه اندازی محصول انجام می شود.
وی ترغیب صنایع، سازمان ها و شرکت های دولتی و غیردولتی کشور به خرید محصولات دانش بنیان را از عمده اهداف ارائه این نوع تسهیلات عنوان کرد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن