دانش بنیان

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید واکسن و داروهای دامی

وزیر جهاد کشاورزی بر نقش دامپزشکی در صادرات محصولات پروتئینی سالم کشور تاکید کرد و گفت: پایداری صادرات مستلزم سلامتی و ایمنی غذاست.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ سید جواد ساداتی‌نژاد در مراسم روز ملی دامپزشکی، ضمن تبریک روز دامپزشکی و تقدیر از خدمات و تلاش دامپزشکان کشور و دست‌اندرکاران این حوزه اظهار داشت: ۱۵ کشور در همسایگی ما هستند و با توجه به بازار منطقه باید تلاش کنیم محصولی که با نام و نشان ایران صادر می‌شود به راحتی برای مصرف کنندگان سایر کشورها قابل استفاده باشد.

وی افزود: این کشورها ممکن است در حوزه دامی، بیماری‌هایی را انتقال بدهند و از این رو نفش دامپزشکی در زمینه جلوگیری از بیماری‌های دامی بسیار مهم است و وزارت جهاد کشاورزی خود را موظف به حمایت از آنان می‌داند.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: امروز مردم به دنبال فرآورده‌های گوشتی و غذایی خارجی نیستند، زیرا امنیت خاطر در زمینه عملکرد دامپزشکان و مصرف تولیدات داخلی کشور وجود دارد.

وی در همین حال گفت: موضوع سلامت یکی از پارامترهای امنیت غذایی است و ما مدیون تلاش دامپزشکان کشور هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که امسال، سال دانش‌بنیان نامگذاری شده است، تصریح کرد: در راستای افزایش نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی از شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی در حوزه دارو و واکسن حمایت می‌کنیم.

وی در همین حال به موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی توصیه کرد که مسیر را برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه تولید و ساخت واکسن و دارو باز کند.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: ما هیچ رقابتی با بخش خصوصی در حوزه تولید و صادرات دارو و واکسن نداریم و اجازه می‌دهیم بخش خصوصی در این زمینه فعالیت کند.

وی درباره برون سپاری خدمات گفت: در این زمینه بسیاری از وظایف تصدی‌گری به بخش خصوصی واگذار شده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن