دانش بنیان

موفقیت «دستگاه شتاب‌دهنده خطی» در پرداخت سود ۱۸ درصدی به سرمایه‌گذاران

تامین مالی جمعی طرح دانش‌بنیان «دستگاه شتاب‌دهنده خطی» با سود محقق شده ۱۸ درصد با موفقیت به پایان رسید.


به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، برنامه تلویزیونی «کارویا»، سال گذشته با حمایت صندوق نوآوری و با همکاری فرابورس ایران و به منظور اجرای روش تامین مالی جمعی طرح‌های دانش بنیان، تولید و از شبکه اول سیما پخش شد که در آن شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب مسابقه تلویزیونی «کارویا» به رقابت پرداختند و پس از نظر هیات داوران طرح‌های دانش بنیان منتخب در سکوهای تامین مالی جمعی مورد تایید فرابورس ایران قرار گرفتند.
در این طرح‌ها سرمایه‌گذاران می‌توانستند حداقل با ۵۰۰ هزار تومان سرمایه‌گذاری کنند و در صورت شکست طرح دانش بنیان مذکور، صندوق نوآوری و شکوفایی اصل سرمایه را به سرمایه‌گذاران بازمی‌گرداند.
شرکت دانش‌بنیان «بهیار صنعت سپاهان» نیز به عنوان برنده هجدهمین قسمت برنامه «کارویا» موفق به حضور در سکوی تامین مالی جمعی(کارن‌کراد) شد.
این شرکت اقدام به تولید «دستگاه شتاب‌دهنده خطی» کرده است. این دستگاه با شتاب دادن الکترون‌ها، انرژی را افزایش می‌دهد و بر این اساس باریکه الکترونی به صورت الکترون یا به صورت فوتون به تومور سرطانی هدایت می‌شود و با استفاده از تصاویر سی‌تی‌اسکن، محل دقیق قرار گرفتن تومور سرطانی در بدن بیمار را مشخص می‌کند تا پرتو درمانی طی جلساتی مشخص برای بیمار انجام شود.
پس از اینکه طرح شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان بر سکوی تامین مالی جمعی قرار گرفت، ۱۱۱ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی با تامین سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اقدام به سرمایه‌گذاری بر طرح این شرکت کردند.
این شرکت دانش‌بنیان پس از گذشت ۶ ماه از موفقیت در جذب سرمایه مورد نیاز خود، طبق پیش‌بینی، اصل سرمایه سرمایه‌گذاران را با ۱۸ درصد سود، در مهر ماه ۱۴۰۱ به آن‌‌ها بازگرداند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن