دانش بنیان

حمایت از طرح‌های اشتغالزای دانش‌بنیان

رئیس بخش‌های اقتصادی معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی با تاکید بر حمایت از طرح‌های اشتغالزای دانش‌بنیان گفت: ۱۰ درصد تسهیلات طرح‌های اشتغالزایی با اولویت دانش‌بنیان اعطا می‌شود.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ آزاده داودی افزود: آمادگی حمایت از طرح‌های اشتغالزایی جهاد دانشگاهی را بر اساس بند ب تبصره ۱۶ و همچنین بند الف تبصره ۱۸ داریم.

وی افزود: بر اساس این دو تبصره بودجه هایی برای حمایت از رسته‌های اولویت دار اشتغال در نظر گرفته شده است. در قالب تبصره ۱۶ حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از طرح‌های اشتغال دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است و وزارت اقتصاد و دبیرخانه مربوط به این تبصره‌ها آمادگی دارد مانند بنیاد برکت که سال گذشته از تسهیلات اولویت دار در زمینه حمایت از اشتغال استفاده کرد، برای اجرای برنامه های اشتغال از این تسهیلات استفاده کند.

داوودی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در زمینه اشتغال دانش آموختگان و توسعه مشاغل خانگی در کشور تجارب و عملکرد خوبی داشته افزود: جهاد دانشگاهی هم پشتوانه علمی خوبی دارد و هم در گزارش هایی که ارائه می شود در زمینه اشتغال دانش آموختگان و توسعه کسب و کارهای خانگی توانمندی خوبی کسب کرده است بنابراین علاقه‌مند هستیم این توانمندی‌ها بیش از گذشته در اختیار توسعه اشتغال کشور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در قالب بند ب تبصره شانزده و همچنین بند الف تبصره ۱۸ نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان است و اولویت این بودجه‌ها برای مناطق محروم و استان‌های محروم است و انتظار داریم برای این استان‌ها نیز طرح‌های خوبی ارائه شود.

وی بر توسعه طرح‌های اشتغالزای دانش بنیان نیز تاکید و تصریح کرد: ۱۰ درصد بودجه‌های این طرح‌ها با اولویت دانش‌بنیان اعطا می‌شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن