اخباراختصاصی پیشرانرینوتکس

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد :

الزام بانک ها برای قبول ضمانت صندوق های پژوهش و نوآوری / ایران بزودی در گروه بریکس عضو می شود

خبر خوش برای حمایت از شرکت های دانش بنیان این است که ضمانت نامه ای که بانک می خواهد، صندوق می تواند نقش ضمانت نامه را ایفا کند یعنی بانک باید ضمانت نامه صندوق را قبول کند. / وقتی مبادلات با گروه بریکس انجام می شود چیزی به نام سوئیفت مفهومی ندارد بنا براین در آینده گشایش هایی در حوزه اقتصاد ایجاد می شود.


روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه پیشران اقتصاد در نمایشگاه رینوتکس تبریز با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از مجموعه های دانش بنیان، افزود: پس از به تصویب رسیدن قانون اول دانش بنیان در سال ۱۳۸۹ بیش از شش هزار شرکت دانش بنیان بر اساس این قانون در کشور ایجاد شده است.
وی ادامه داد: با رصد فضای دانش بنیان و به منظور رفع مشکلات این حوزه، قانون دوم با عنوان قانون جهش تولید دانش بنیان سال گذشته به تصویب مجلس رسید و پس از تایید از شورای نگهبان اکنون در مرحله اجرا است.

قانون جهش تولیدجزو افتخارات مجلس یازدهم

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان جزو افتخارات مجلس است و زوایای گسترده حوزه دانش پایه در این قانون دیده شده که تغییرات ساختاری، تغییرات مالی، حمایتی، مالیات، عوارض، تشویقی و بعضی ریل گذاری ها از جمله موارد موجود در این قانون است.
متفکر آزاد افزود: شرکت های بزرگی که حتی ممکن است دانش بنیان نباشند با قانون جدید می توانند از مواهب اقتصاد دانش پایه بهره مند شوند.
وی ادامه داد: در این قانون تلاش شده ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار شود برای مثال یعنی اگر شرکت بزرگی در واحد آر اند دی خود با دانشگاهی قراردادی منعقد کند و هزینه هایی در این زمینه صرف شود میزان هزینه کردی که در اینجا شده جزو اعتبارات مالیاتی قابل انتقال به سنوات آتی است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: خبر خوش برای حمایت از شرکت های دانش بنیان این است که ضمانت نامه ای که بانک می خواهد، صندوق می تواند نقش ضمانت نامه را ایفا کند یعنی بانک باید ضمانت نامه صندوق را قبول کند.

گروه بریکس، مشکلات سوئیفت را حل می کند

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت این است تا زمانی که به گروه بریکس ملحق نشده ایم همواره با مشکلات صادرات تکنولوژی مواجه خواهیم بود که البته ملحق شدن به گروه بریکس در آینده نزدیک انجام می شود.
متفکر آزاد گفت: ۳۳ درصد مبادلات مالی دنیا به سمت گروه بریکس حرکت کرده و اگر کشورهای ایران و آرژانتین نیز به این حوزه ملحق شوند دلار ۵۹ به ۳۹ درصد و یورو تا ۱۹ درصد کاهش می یابد.
وی گفت: وقتی مبادلات با گروه بریکس انجام می شود چیزی به نام سوئیفت مفهومی ندارد بنا براین در آینده گشایش هایی در حوزه اقتصاد ایجاد می شود.

تلاش برای حل معضل صدور تکنولوژی به نام دیگران

متفکر آزاد افزود: صادرات تکنولوژی با نام سایر کشورها جزو یکی از معضل های کشور است ولی در حال حاضر به تدریج در حال تغییر این موارد هستیم.
وی ادامه داد: واقعیت این است تا زمانی که به گروه بریکس ملحق نشده ایم با این مشکلات مواجه خواهیم بود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: به سرعت با امتیازاتی تلاش می کنیم مانع مهاجرت نخبگان و دانش بنیان ها شویم.

نقی فرشباف تقی‌نژاد

 

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن