دانش بنیان

جزئیات طرح حمایت از کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

بعد از حوادث سه ماه گذشته که منجر به فیلتر اینستاگرام و واتس آپ شد بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی دچار مشکل شدند حالا دولت می گوید بسته ای برای حمایت از آنها فراهم کرده است.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ در همین راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضوابط شناسایی سکو‌های مشمول طرح حمایت از سکو‌ها و کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال و شرایط بهره‌مندی از حمایت‌های آن را در فراخوانی منتشر کرد.

مطابق این فراخوان سه دسته شاخص اصلی شامل شاخص‌های پذیرش عمومی سکو برای کاربران، شاخص‌های پذیرش عمومی سکو برای کسب و کار‌ها و شاخص‌های مرتبط با قابلیت‌های نرم افزاری و فنی، برای شناسایی سکو‌های مشمول طرح حمایت از سکو‌ها و کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال مورد توجه قرار گرفته است.

سکو‌های متقاضی می‌توانند با مراجعه به پرتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس ict.gov.ir نسبت به دسترسی به اسناد فراخوان یاد شده اقدام و پس خود ارزیابی نسبت به ارسال اسناد و مدارک مثبته به آدرس پست الکترونیک platform@ict.gov.ir اقدام کنند.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

جزئیات بسته حمایتی از کسب‌وکارهای مجازی


طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، براساس اسناد فراخوان یاد شده سکو‌هایی که با ارایه اسناد مثبته بیش از ۶۵ درصد امتیازات ارزیابی را کسب کنند، مشمول حمایت‌های آئین نامه حمایت از سکو‌ها و کسب و کار‌های دیجیتال مصوب کارگروه اقتصاد دیجیتال خواهند شد و همچنین سکو‌هایی که موفق شوند بین ۵۰ تا ۶۵ درصد امتیازات ارزیابی را کسب کنند نیز مطابق آئین نامه‌های مربوطه امکان بهره مندی از برخی از حمایت‌های طرح را خواهند داشت.

گفتنی است آیین نامه حمایت از کسب‌وکار‌های اینترنتی طی هفته‌های گذشته توسط وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات رونمایی شد؛ به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محدودیت‌های ایجاد شده در دو ماه گذشته برای دو پلت‌فرم خارجی که بخشی از کسب و کار‌های مردمی روی آن‌ها بود، سبب تسریع در روند این مصوبه شد.

این آیین نامه ۱۴ ماده و ۳۰ نوع حمایت را شامل می‌شود و خدمات و امتیازات متنوعی را برای سکو‌های مشمول و کسب وکار‌های احزار هویت شده درنظر گرفته است. به طور مثال در بخش اعتبار بخشی به کسب و کار‌های اینترنتی و کاربران، این امکان وجود دارد که به سکو‌ها و کسب و کار‌های احراز هویت شده، نشان ویژه یا تیک ویژه کسب و کار اعطا شود یا برای عموم کاربران امکان اخذ نشان اعتبار شده (تیک آبی) فراهم شود.

اما در این آیین‌نامه حمایت ویژه‌ای برای سکو‌های مشمول در نظرگرفته شده است و آن‌ها می‌توانند از مزایای قانونی حضور در پارک‌های علم و فناوری برخوردار شوند. در واقع به منظور حمایت و برخورداری سکو‌ها از مزایای استقرار در پارک‌های علم و فناوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است شرایط پذیرش و استقرار دفتر‌های اصلی و شعب پلت‌فرم‌های مشمول را در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات یا شعب استانی آن فراهم کند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن