دانش بنیان

اجاره‌بهای پارک‌های علم و فناوری چگونه است؟

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در خصوص گلایه شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری نسبت به افزایش غیر متعارف اجاره‌بها توضیحاتی را ارائه کرد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در گفتگویی درباره اجازه‌بهای پرداختی به پارک‌های علم و فناوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس مصوبات هئیت امنا پارک‌ها اجاره‌بها پرداخت می‌کنند.

خیر‌الدین ادامه داد: آیین نامه واگذاری اراضی و ساختمان‌های چند مستاجره داریم. قیمت اجاره توسط کارشناس رسمی تعیین می‌شود و میانگین سه قیمت اعلام شده از سوی کارشناس، میزان اجاره‌بهایی است که از شرکت‌ها دریافت می‌شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم به افزایش اجاره‌ها اشاره کرد و گفت: شرکت‌های مستقر در سازمان پژوهش‌ها این اعتراض را داشتند که اجاره‌ها افزایش پیدا کرده است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

بررسی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در کمیسیون آموزش مجلس


وی تصریح کرد: در سطح جامعه نیز اجاره‌ها چند برابر شده، اما ما سعی می‌کنیم که از پارک‌ها حمایت کنیم و قیمت اجاره را متعادل نگه داریم. افزایش اجاره‌ها نباید از ۲۰ و ۲۵ درصد بیشتر باشد اگر موردی بیشتر از این مقدار افزایش داده باشد به ما اطلاع دهند.

خیر‌الدین گفت: پارک‌ها، شامل پارک‌های استانی و پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها می‌شوند. از فروش شرکت دانش بنیان یک مقداری به پارک تعلق گیرد، اما میتوانم بگویم در اکثر پارک‌های ما به خاطر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان این اتفاق نیفتاده و پارک‌ها از سود محصول، چیزی دریافت نمی‌کنند. (رویالیتی دریافت نمی‌کنند)

معاون فناوری وزارت علوم تصریح کرد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان که به نوعی سنبل فناوری کشور است رویالیتی را اجرا نمی‌کند، چون معتقد است که باید از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن