شرکت های خلاق

تخصیص ۹۷ میلیارد تومان برای فناوری و نوآوری آذربایجان‌شرقی

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: اعتباری معادل ۹۷ میلیارد تومان برای حوزه فناوری و نوآوری این استان اختصاص یافت.


به گزارش  پیشران اقتصاد؛ بهارک نصر افزود: این اعتبار از محل بند ۲ ماده ۳۴ قانون برنامه بودجه سال جاری در نظر گرفته شده و جزو تعهدات آذربایجان شرقی است که برای پروژه های مختلف به ویژه ایجاد طرح های زیرساختی فناورانه تعلق می گیرد.
وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۱۶ عنوان طرح از سوی شرکت های دانش بنیان آذربایجان شرقی برای جذب اعتبارات فوق به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارسال شده است، اظهار داشت: در حال حاضر موافقت نامه های این تعداد طرح در دست تدوین می باشد.
نصر ادامه داد: اعتبارات فوق برای خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز، مواد مختلف آزمایشگاهی و ایجاد زیرساخت ها با معرفی به بانک های عامل تخصیص خواهد یافت.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

رشد دانش‌بنیان‌ها مساوی با رشد اقتصاد استان


وی همچنین با اشاره به اینکه از محل جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون برنامه بودجه امسال اعتباری معادل ۲۶۰ میلیارد تومان برای آذربایجان شرقی سهمیه در نظر گرفته شده است، یادآوری کرد: از این میزان اعتبار حدود ۲۶۲ میلیارد تومان برای پارک علمی و فناوری استان اختصاص می یابد.
نصر مجموع اعتبارات سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی در حوزه فناوری و نوآوری را ۴۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد که به گفته وی از این مبلغ تنها ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است که از این میزان نیز تاکنون تنها ۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.
به گفته وی بقیه اعتبارات فناوری و نواوری سفر استانی هیات دولت باید از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری شود.
در حال حاضر ۲۶۲ شرکت دانش بنیان در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۷۲ مورد از آنها در پارک مستقر هستند و ۱۳ میلیارد تومان حمایت مالی از محل تسهیلات بانکی از این شرکت ها شده است.
رویکرد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال های اخیر از ایده محوری به تقاضا محوری تغییر کرده و با همین تغییر رویکرد، میزان صادرات واحدهای فناور و دانش بنیان استان به سه میلیون و ۵۹۹ میلیون دلار رسیده و تاکنون برای پنج هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال زایی انجام شده است.
پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، به عنوان پارک تیپ اول است که در حوزه ارزیابی شرکت ها می تواند نقش داشته باشد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن