دانش بنیان

مزایای قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از دست ندهید

رییس شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی، از شرکت های بزرگ و صنعتی و دانش بنیان کشور خواست مزایای این قانون را از دست ندهند.


به گزارش  پیشران اقتصاد؛ رضا اسدی فر در آیین پایانی نمایشگاه و جشنواره هفته پژوهش استان البرز که در دانشگاه آزاد اسلامی این استان مستقر در کرج برگزار شد، افزود: در خرداد ماه سال جاری شاهد این بودیم که قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شد.

وی اظهار داشت : در این قانون برای تسهیل کار دانش بنیان ها ، پیش بینی هایی شده است که برای برخورداری از مزایای این قانون دانش بنیان ها باید با بخش خصوصی همکاری گسترده ای داشته باشند.

اسدی فر گفت : اگر یک شرکت خصوصی برای نوآوری و فناوری هزینه کند و پروژه تحقیقاتی آن در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تایید شود، این گونه هزینه ها از مالیات سالانه آن شرکت کم می شود.وی اظهار داشت : در این زمینه موافقت سازمان امور مالیاتی کشور اخذ شده و از ابتدای سال ۱۴۰۰ این قانون اعمال شده است .

اسدی فر خاطرنشان کرد: شرکت ها می توانند در قالب قرارداد پژوهشی به یک دانشگاه یا شرکت های دانش بنیان برون سپاری کنند؛ در حوزه مالیاتی اگر شرکت های بزرگ در شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان سرمایه گذاری کنند و اگر این کار را مستقیم انجام دهند و سهام را در قالب افزایش سرمایه بخرند ۳۰ درصد مبلغ سرمایه گذاری به عنوان اعتبار مالیاتی دیده می شود.

وی با بیان اینکه در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ریل گذاری خوبی در زمینه زیر ساخت های تولید و اقتصاد کشورانجام گرفته است، گفت : البته بخشی از این ظرفیت ها هنوز در اقتصاد کشور خودش را نشان نداده است.در آیین پایانی نمایشگاه و جشنواره روز پژوهش از ۶۰ اثر برتر علمی پژوهشی تجلیل شد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن