اخباردانش بنیان

گره زدن شتاب علم و فناوری به فرهنگ

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت گره زدن شتاب علم و فناوری به بحث فرهنگ در کشور تاکید کرد.


به گزارش  پیشران اقتصاد؛ منصور کبگانیان افزود: طی سنوات گذشته کشور در حوزه علم و فناوری شتاب و حرکت خوبی داشته و باید این شتاب را به بحث فرهنگ گره زد.

وی همچنین اظهارداشت: در این زمینه باید تلاش و توجه بیشتری صورت گیرد چرا که شاخص‌ها نشان از موفقیت‌های خیلی بالا را نمی دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب نظامی یا اقتصادی نبود بلکه این انقلاب یک انقلاب فرهنگی بود.

وی افزود: کشور بعد از پیروزی انقلاب در بخش های مختلف اقتصادی، دفاعی، سیاسی و بسیاری موارد دیگر دستاوردهای خوبی داشته اما حرف اصلی این انقلاب برای دنیا بحث فرهنگ، عدالت و مباحث این چنینی است.


 پیشنهاد می‌شود بخوانید:

قوانین طلایی مجلس یازدهم برای مردم


کبگانیان اضافه کرد: مقام معظم رهبری خود پرچمدار بحث علم در کشور شد و با حمایت‌های معظم‌له علم و فناوری شتاب خوبی گرفت از اینرو باید مراقب بود این شتاب کم نشودو در عین حال باید شتاب علم و فناوری را با بحث فرهنگ گره زد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ آینده کشور را می‌سازد، اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی از مهد کودک تا پیش دبستان، دبیرستان، دانشگاه، آموزشکده‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و امور نخبگان را پوشش می‌دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وضع فرهنگی فعلی هر کشوری مربوط به وضعیت آموزش و پرورش ۲۰ سال قبل همان کشور است و فرهنگ ۲۰ سال آینده کشور نیز بستگی به وضعیت آموزش و پرورش فعلی هر کشوری دارد.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی یک امر درازمدت است، افزود: برای به نتیجه رسیدن مباحث فرهنگی باید صبر داشت و درباره ارتباط بین فرهنگ و علم باید گفت که آموزش پرورش، علم و فناوری زیر ساخت و موتور محرک علم و فرهنگ کشور هستند که با استفاده از این عوامل می‌توان پیشرفت کرد.

کبگانیان اظهارداشت: فضای مجازی جدا از آموزش و پرورش بخش دیگری که به بحث فرهنگ کشور تنه می زند از اینرو می طلبد شورایعالی انقلاب فرهنگی هماهنگی های بیشتری با شورایعالی فضای مجازی داشته باشد.

وی در ادامه یادآورشد: فرهنگ فضای تنفس تمامی بخش ها اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، صنعتی، کشاورزی و غیره در کشور است و به یک معنا نمی‌توان گفت فرهنگ یک بخشی در کنار سایر بخش‌هاست.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن