دانش بنیان

یارانه تجاری‌سازی از دانش‌بنیان‌ها حمایت می‌کند

خیرالدین با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰ هزار شغل در پارک‌های علم و فناوری ایجاد شده است، تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان در صورت توسعه زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم می توانند تا ۴۰۰ هزار شغل را ایجاد کنند.


به گزارش  پیشران اقتصاد؛ دکتر علی خیرالدین در این نشست به ارتقای همزمان جایگاه علمی و فناوری اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های حوزه فناوری و نوآوری، تجاری سازی محصولات فناورانه و تبدیل فناوری به نوآوری است.

دکتر علی خیرالدین در مراسم ملی تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی که در مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، گفت: بر اساس شاخصه جهانی نوآوری از رتبه ۱۲۰ در سال ۲۰۱۴ به رتبه ۵۳ در سال جاری رسیده ایم و این رشد چشمگیر نتیجه تلاش پارک‌های علم و فناوری در کشور است.

وی ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعطای یارانه تجاری سازی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می کند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری تاکنون بیش از ۱۲۰ تفاهم نامه تجاری سازی محصولات فناورانه بین شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذار یا خریدار منعقد شد.

خیرالدین با بیان اینکه ۲۸ مرکز رشد فناوری در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت می‌کنند، گفت: پتانسیل‌های بسیار بالایی در حوزه جهاد کشاورزی برای تحقق شعار سال و اشتغال زایی وجود دارد.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

تصویب قانون‌ حمایتی بس است، اجرا کنید!


وی یادآور شد: در حال حاضر یک پارک علم و فناوری و ۷ دهکده کشاورزی و منابع طبیعی در کشور وجود دارد که این روند تا پایان سال رو به رشد خواهد بود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، با بیان اینکه فناوری و نوآوری یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است، گفت: پژوهش‌ها باید نیازمحور باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه و صنعت باشد.

وی با اشاره به اینکه باید دانشجویان را به آینده شغلی خود امیدوار کرد، اظهار داشت: اشتغال و فروش محصولات فناورانه از مهمترین بروندادهای حوزه فناوری و نوآوری هستند.

خیرالدین با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰ هزار شغل در پارک‌های علم و فناوری ایجاد شده است، تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان در صورت توسعه زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم می توانند تا ۴۰۰ هزار شغل را ایجاد کنند.

وی به برگزاری رویداد تانا در استان‌ها اشاره کرد و گفت: در این رویداد نیازهای هر استان شناسایی و تولید محصولات فناورانه در پارک‌ها بر این اساس انجام خواهند شد و سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز در این زمینه حضوری فعال دارند.

معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این مراسم گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در معتبرترین مجلات علمی دنیا، ایران پیشرفت‌های چشمگیری در دنیا داشته است.

دکتر سیدمجتبی خیام نکویی گفت: باید پیشرفت‌های انجام شده در کشور را باور کنیم و این روحیه باورپذیری را منتقل کنیم.

وی ادامه داد: پیشرفت‌های ایران در دنیا، دشمنان نظام را بر آن داشته است که تنها راه جلوگیری از این پیشرفت‌های علمی، ایجاد اغتشاشات در کشور است.

خیام نکویی گفت: پیشرفت‌های علمی و فناوری را باید به نسل‌های بعد منتقل کنیم و این نیاز به تعامل سازنده حوزه‌های اجرایی با حوزه‌های فناوری و نوآوری دارد.

معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: کشور نیاز به علم نافع که علمدار آن رهبری معظم می‌باشند، دارد که منجر به حل مشکلات اولویت دار کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر تجاری‌سازی محصولات فناورانه باید ضریب تولید علم نافع را افزایش دهیم.

خیام نکویی بیان کرد: در بخش کشاورزی ۱۲ هزار عضو هیئت علمی وجود دارد که اگر هر یک از آنان یک دستاورد فناورانه داشته باشند، شاهد انقلابی در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی خواهیم بود.

وی گفت: باید بر محصولات استراتژیک تمرکز کنیم و با افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی نقش‌آفرین باشیم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن