دانش بنیان

دانش‌بنیان‌ها در نانو چه کردند؟

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اعلام کرد: ۲۷۱ شرکت تولیدکننده محصول نانو و ۶۴ شرکت سازنده تجهیزات نانو در کشور فعالیت می کنند و به بازار این صنعت رونق بخشیده‌اند.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ بر اساس اعلام ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، شرکت‌های تولیدی در حوزه فناوری نانو، شامل دو دسته شرکت‌های تولیدکننده محصولات و سازنده تجهیزات نانو می‌شوند که در سال گذشته، ۲۶۳ شرکت تولیدکننده محصول نانو و ۶۱ شرکت سازنده تجهیزات نانو فعالیت داشتند. تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۱ نیز ۲۷۱ شرکت تولیدکننده محصول نانو و ۶۴ شرکت سازنده تجهیزات نانو در حال فعالیت بودند.

در کشور ۱۳۷۶ محصول نانو (شامل محصولات نانویی و دستگاه یا تجهیزات نانو) تولید می‌شود. گزارش‌ها از این امر حکایت دارد که مجموع محصولات و تجهیزات نانو از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۶ برابر شده است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

اختلال اینترنت دلیل اصلی مهاجرت نیروی کار؟


در سال ۱۴۰۰ شرکت های فناوری نانو موفق به صادرات محصولات این فناوری به ارزش ۶۲ میلیون دلار شده اند. پس از سال ۹۸ که کمترین مقدار و سهم صادرات محصولات نانو ساخت ایران ثبت شد، حجم صادرات روند صعودی گرفته است و در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۵۳ درصد رشد داشت ولی سهم ۷ درصدی صادرات از کل بازار نانو تغییر چندانی نکرده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن