دانش بنیان

دانش‌بنیان‌هایی که بانوان مدیریت می‌کنند!

دبیر کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار گفت: بیش از ۹۰۰ شرکت دانش بنیان با مدیریت بانوان ایرانی در کشور فعالیت می کنند که حدود ۷۰ شرکت خلاق و فناور برتر در این کنگره حضور داشتند.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ خانم دکتر حقیرالسادات درباره ارائه دستاوردهای زنان تاثیرگذار و نخبه کشور اظهار کرد: بیش از ۹۰۰ شرکت دانش بنیان  با مدیریت بانوان ایرانی در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد، حدود ۷۰ شرکت خلاق، فناور  و برتر در نمایشگاه حضور داشتند.

دبیر کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار در ادامه اظهار کرد: از ۷ هزار و ۹۸۲ شرکت دانش بنیان، حدود ۷۰ شرکت خلاق و فناور انتخاب و در این کنگره شرکت کردند.

خانم حقیرالسادات با اشاره به جایگاه ایران در بخش فناوری های نوین افزود: خوشبختانه این جایگاه برای ایران خیلی خوب بوده و از شرکت‌های موفق دنیا که در این کنگره حضور داشتند، مدیر عامل و هیئت رئیسه آنها بانوان بودند.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

موانع تحریم در بخش‌های فناوری و علمی کشور؟


وی در ادامه گفت: شرکت‌های دانش بنیان و خلاق دیگری نیز وجود دارند که آمار آنها خیلی بالاست که از این تعداد برگزیده‌ها  انتخاب شدند و این شرکت ها جایگاه خوبی هم در داخل و خارج از کشور دارند.

دبیر کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار درباره جایگاه زنان تاثیر گذار ایرانی در خارج از کشور اظهار کرد: خوشبختانه این جایگاه برای زنان ایرانی در فناوری‌های نوین خیلی جایگاه خوبی دارد.

همچنین، خانم دکتر آقاجانی یکی از فناوران کشور که در حوزه بیوتکزیس فناوری فعالیت می کند درباره محصولات بیوتک و با اشاره به اینکه نماینده شرکت های سیناژن و آریوژن است، افزود:  تقریباً از ۲۵ سال پیش در حوزه بیوتکنولوژی و بیوتکنولوژی دارویی شروع به فعالیت کردم.

این فناور حوزه بیوتکنولوژی در ادامه با بیان اینکه از همان ابتدا بانوان ایرانی در این شرکت های خلاق و فناور نقش مهمی داشتند، گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد مدیران ارشد و  میانی  شرکت های سیناژن و آریوژن بانوان هستند.

خانم آقاجانی گفت: در حوزه بیوتکنولوژی دارو‌هایی که تولید می‌کنیم اکثراً فقط یک تولیدکننده در دنیا دارند و معمولاً ما دومین تولید کننده آن در جهان و ایران هستیم.

وی در ادامه درباره دارو‌هایی مصرفی که اکثراً برای درمان سرطان استفاده می شود، گفت: همچنین، این داروها برای درمان بیماری‌های خود ایمنی که یک داروی بسیار مهمی هستند تولید کردیم.

این فناور حوزه بیوتکنولوژی گفت: همچنین داروی بسیار مهم فاکتور ۷ نوترکیب که در طرح ملی بود و به اسم« آریو ۷ » که در بازار موجود است، تولید کردیم.

خانم دکتر آقاجانی همچنین در ادامه درباره جذب بانوان در صنایع کشور اظهار کرد: اولویت جذب با افراد نخبه است و خدا را شکر می کنیم که خانم‌ها در حوزه بیوتکنولوژی واقعاً نشان دادند که توانمندند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن