دانش بنیان

دستگاه وجین‌کن برنج دانش‌بنیانی

دستگاه وجین علف‌های هرز با قابلیت‌های ویژه مانند کاهش هزینه کارگری، صرفه‌جویی در وقت، کاهش طول دوره رشد برنج، افزایش عملکرد در واحد سطح و نیز حمل و نقل آسان در اراضی شالیزاری بکارگیری می‌شود که با ورود این دستگاه کشاورزان نفس راحتی کشیدند.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ بکارگیری دستگاه وجین کن پس از انجام عملیات نشاکاری باعث حذف علف‌های هرز موجود در اطراف بوته‌های نشا شده، هوادهی به خاک، خروج گازهای سمی از اطراف ریشه گیاه و اختلاط بهتر کود با خاک و در نهایت سبب اثرگذاری بهتر کود اضافه شده به زمین می‌شود.

البته بهترین زمان برای کار وجین در نوبت اول ۹ تا ۱۲ روز پس از نشاکاری و در نوبت دوم ۲۱ تا ۲۴ روز پس از نشاکاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مزایای ویژه استفاده از این دستگاه وجین‌کن شامل کاهش نیاز به سرویس و نگهداری سیستم انتقال قدرت، افزایش میزان دوام و عمر مفید آن، افزایش بازده وجین، افزایش سهولت کار با آن، ساده سازی مکانیزم‌های انتقال قدرت و در پی آن افزایش سهولت سرویس و نگهداری، افزایش کیفیت کار، افزایش ظرفیت مزرعه‌ای و کاهش وزن دستگاه است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

تصفیه هوا بدون فیلتر


تولید انبوه از ۶سال گذشته

حبیب ربیعیان مسؤول شرکت دانش‌بنیان طبرستان که از این شرکت به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان روستایی در باقرتنگه بابلسر مازندران یاد می‌شود د می‌گوید: از سال ۹۵ با تولید دستگاه وجین‌کن فعالیت خود را آغار کردیم.

این شرکت برای حدود ۴۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و از سال ۹۵ به تولید انبوه رسیده و تاکنون هزار دستگاه به بازار عرضه شده است.

کاهش رنج کشاورزی؛ انگیزه‌ای برای تولید

این کارآفرین اضافه می‌کند: اینکه چطور شد این دستگاه تولید شد، اولین موضوع به اعتقادم نیاز منطقه بوده که انگیزه‌ای شد تا رنج کشاورزان را کمتر کنیم‌.

البته در این مسیر تلاش شبانه‌روزی کشاورزان در استان‌های مختلف کشور انگیزه‌ای برای من بوده که دست به تولید بزنم و در این راه با این تولید بتوانم خدمتی به کشاورزان زحمت‌کش کنم.

ربیعیان ادامه می‌دهد: موضوع مهم دیگر جلوگیری از واردات بوده؛ چراکه دوست داریم مردم سراغ محصولات داخلی بروند و مطمئنا این محصولات هم با شرایط منطقه سازگار و هم از کیفیت بالایی هم برخوردار است.

برای تولید حدود ۲ میلیارد تسهیلات دریافت کردم اکنون هم درخواست ۲۰ میلیارد تسهیلات دادم که درحال دریافت هستم.

صادرات محصولات دانش‌بنیان

وی تصریح می‌کند: به اعتقاد من موضوع مهم برای تولید این است باید همه بسترها و ظرفیت‌های تولید در منطقه شناسایی شود؛ خیلی‌ها به‌دنبال تولید از صفر تا صد هستند بلکه در مسیر تولید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه می‌تواند زودتر به اهداف مدنظر دست یابد.

هر تولیدکننده‌ای باید ببیند و احصا کند در منطقه چه ظرفیت‌هایی وجود دارد و با بهره‌گیری از آنها تولید نهایی را خودش برعهده بگیرد.

این کارآفرین بیان می‌کند: همه ما در مازندران به‌نوعی شرایط کار در حوزه کشاورزی را لمس کردیم و می‌بینیم راز موفقیت، انجام درست کار است.

طی سال‌های اخیر صادرات داشتیم اما باید وسیع‌تر باشد و برای اینکه این هدفم به نتیجه برسد تمام تلاشم را در این مسیر بکارگیری می‌گیرم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن