دانش بنیان

تشخیص جعلی بودن گذرنامه با اسکنر دانش‌بنیانی

شرکت دانش‌بنیان هوش کاوان فرا پرداز توس توانسته است کشور ایران را در بین ۶ کشور تولیدکننده اسکنر هوشمند قرار دهد. این دستگاه با قابلیت‌های نوآورانه می‌تواند در بسیاری از ارگان‌ها و بخش‌های دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ امروزه فناوری هوش مصنوعی بسیاری از صنایع را متحول کرده و باعث تغییرات و بهبود خدمات الکترونیکی شده است. بهبود فناوری‌های پردازش تصویر با هوش مصنوعی خطای انسانی را نیز کاهش داده و سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی را بالا می‌برد.

دستگاه اسکنر هوشمند یکی از فناوری‌هایی است که تنها در ۶ کشور جهان، از جمله ایران ساخته می‌شود که حاصل تلاش‌های فناورانه  یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مهدی هاشمی، مدیر عامل شرکت هوش کاوان فرا پرداز توس در خصوص این محصول فناورانه گفت: تا پیش از سال ۹۷، دستگاه اسکنر مدارک از کشورهای چین و یا کشورهای اروپایی وارد می‌شد و مشکلات خاصی داشت؛ از جمله اینکه پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش انجام نمی‌شد. در دستگاه تولیدی این شرکت، امکانات جدید و منحصر به فردی هم به دستگاه اضافه شده است.

وی در خصوص ویژگی‌های دستگاه عنوان کرد: در دستگاه اسکنر هوشمند مدارک، تمامی اطلاعات هویتی به صورت کاملا هوشمند و بدون دخالت اپراتور یا کاربر استخراج می‌شود و نیازی به تایپ‌کردن یا ورود اطلاعات توسط کاربر نیست. این دستگاه قابلیت تشخیص جعلی بودن مدارک را نیز دارد و می‌تواند جعل مدارک را با سطوح امنیتی بالا شناسایی کند.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

میکروسکوپی که امضای جعلی را تشخیص می‌دهد!


هاشمی با اشاره به مشتریان و متقاضیان این کالا اظهار کرد: این دستگاه در ۳ نسخه با قابلیت‌های مختلف تولید می‌شود و با حمایت و تسهیل‌گری صندوق نوآوری و شکوفایی به ویژه در زمینه ساخت قالب دستگاه توانسته‌ایم تولید آن را در مقیاس صنعتی دنبال کنیم. اسکنر تولیدی این شرکت به برخی از کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود و ۸۰ درصد مشتری ما را بخش خصوصی تشکیل می‌دهد. این اسکنر می‌تواند در بخش‌های مختلفی مثل هتل‌ها، اورژانس‌ها، دفاتر پلیس +۱۰ و ارگان‌های انتظامی مورد استفاده قرار گیرد.

 

مدیر عامل هوش کاوان فرا پرداز توس از چالش‌ها و مسائل پیش روی شرکت گفت و تصریح کرد: یکی از چالش‌های اصلی ما، کمبود سرمایه در گردش است و اگر بتوانیم آن را افزایش دهیم، می‌توانیم دستگاه را در تیراژ بالای هزار عدد در سال نیز تولید نماییم. در حال حاضر به دلیل نوسانات نرخ ارز و تغییرات قیمتی تراشه‌ها و قطعات الکترونیکی، مشکل سرمایه در گردش وجود دارد. از طرفی با تامین سرمایه گردش می‌توانیم تحقیق و توسعه روی کالاها و محصولات جدید نیز انجام دهیم.

او ادامه داد: از طرفی فرایند مراحل بروکراسی اداری و بانکی و فرایندهای طولانی کسب ضمانت‌نامه‌ها، فرایندهای مربوط به بیمه و غیره موجب ایجاد مشکلات و کند کردن روند تولید می‌شود. طولانی بودن مراحل اداری و بروکراسی باعث می‌شود نتوانیم از قوانین تسهیل‌کننده تولید، مانند قانون جهش تولید دانش‌بنیان استفاده کنیم. از طرفی مشتریان بالقوه ما، ارگان‌های دولتی هستند؛ ولی فرسایشی بودن این رویه‌های اداری باعث می‌شود نتوانیم به خوبی فعالیت کنیم. اصلاح این رویه‌ها می‌تواند به تولیدکننده کمک کند تا در بهبود کیفیت کالاهای تولیدی متمرکز شود.

هاشمی با اشاره به ضرورت حمایت بخش‌های دولتی از خرید کالاهای دانش‌بنیان اظهار کرد: این محصول در بخش خصوصی متقاضی دارد و خریداری می‌شود؛ اما بخش‌های دولتی و مخصوصا ارگان‌های نظامی می‌توانند مشتری این دستگاه باشند. متاسفانه در برخی مناقصات، به دلایلی مثل عدم اطمینان کامل این ارگان‌ها به کالای داخلی، محصولات برندهای خارجی خریداری می‌شود؛ در صورتی که کالای تولید داخل آن با قابلیت‌های بهتر وجود دارد. نگرش برخی از دست‌اندرکاران به تولید داخل بایستی تغییر کند و به کالاهای داخلی اعتماد کنند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن