دانش بنیان

جابجایی بین شهری تاکسی‌های اینترنتی خصوصی ممنوع؛ خودمان پلتفرمش را داریم!

عارف رومینا، مقام مسئول سازمان راهداری از رونمایی پلتفرم سفرهای برون‌شهری وزارت راه تا پایان سال خبر داد، این درحالی است که چندی پیش پلیس راهور جابه‌جایی مسافر توسط تاکسی‌های اینترنتی بخش خصوصی در مسیرهای برون‌شهری را ممنوع کرد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ در حالی که چندی پیش پلیس راهور با ارسال نامه‌ای به پلیس راه‌های سراسر کشور اعلام کرد که جابه‌جایی مسافر توسط تاکسی‌های اینترنتی بخش خصوصی در مسیرهای بین شهری ممنوع است، حالا اما وزارت راه قصد دارد از پلتفرم سفر بین‌ شهری خود تا پایان سال رونمایی کند.

رئیس پلیس راهور ناجا، فعالیت مسافربرهای شخصی را موجب افزایش تصادف در محورهای برون‌شهری اعلام کرد؛ همچنین تضییع حقوق رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی فعال در حوزه مسافری نیز از دیگر دلایل این ممنوعیت عنوان شده است. بنابراین، با وجود این ممنوعیت جدید تاکسی‌های اینترنتی کشور یعنی تپسی، اسنپ و… دیگر قادر نخواهند بود که در مسیرهای بین شهری مسافر جابه‌جا کنند، اما حالا با خبر وزارت راه، ظاهرا این ممنوعیت تنها برای پلتفرم‌های بخش خصوصی صدق می‌کند، نه دولتی‌ها!

با این حال، حالا یک نهاد دولتی اعلام کرده که پلتفرم سفر بین شهری را تا پایان سال راه‌اندازی می‌کند. اما با وجود موفقیت بخش‌های خصوصی در چند سال گذشته، آیا وزارت راه به عنوان یک نهاد دولتی می‌تواند این پروژه را با موفقیت پشت سر بگذارد یا مانند طرح‌های پیشین باز هم طعم شکست را خواهد چشید؟

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن