دانش بنیان

این مهم محقق شد؛ هر دستگاهی می‌داند دانش‌بنیان به چه معناست!

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در ارزیابی امسال، گفت: امسال همه دستگاههای اجرایی وظیفه خود در قبال دانش بنیان ها بر اساس تدوین آیین نامه ها می دانند.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ مصطفی قانعی درباره ارزیابی از شعار سالِ تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید، دانش بنیان؛ کارآفرین» گفت: شعار سال مربوط به «تولید دانش بنیان» بود و همه می‌دانند که این شعار طی یک سال محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری جلساتی بودیم که در راستای تحقق شعار سال گام برداریم، گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همواره چنین جلساتی را برگزار کرده تا نیازهای صنعت به واسطه دانش بنیان‌ها رفع شود.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

دانش‌بنیان‌ها میانبر آینده درخشان کشورند!


به گفته دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، در این جلسات مشخص می‌شود که چه بخش‌هایی از صنعت با دانش بنیان‌ها به تولید می‌رسد؛ این نیاز به برنامه ریزی داشته که معاونت علمی از قبل چنین جلساتی را پایه ریزی کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه اما اگر در ارزیابی سال دانش بنیان در سطح کلی دولت بنگریم می‌بینیم که تصویب ایین نامه‌هایی در دستگاه‌های اجرایی اقدام خوبی بود، گفت: این آئین نامه‌ها در هر دستگاه اجرایی تدوین شد و این قدم خوبی برای تحقق شعار سال بود. به واسطه این آئین نامه هر دستگاهی مشخص کرد در ارتباط با دانش بنیان‌ها چه وظایفی دارد.

به گفته قانعی، اکنون هر دستگاهی می‌داند که دانش بنیانی در حوزه خودش به چه معناست.

وی با بیان اینکه البته که دفتر معاون اول ریاست جمهوری، داشبوردی طراحی کرده است، عنوان کرد: به واسطه این می‌توان تشخیص داد که چقدر دستگاهای مربوطه کار را پیش می‌برند و در راستای تحقق شعار سال گام بر می‌دارند. این داشبورد می‌تواند مقیاس اندازه گیری تحقق شعار سال باشد تا مشخص شود که دستگاه‌های اجرایی چه میزان در راستای اقتصاد دانش بنیان نقش آفرینی کرده اند.

دبیر ستاد زیست فناوری تاکید کرد: ایجاد این داشبورد نشان داد که دولت مسئله دانش بنیانی را مسئله خودش دانسته و عملکرد دولت در این راستا خوب بوده است.

وی افزود: قبل از سال ۱۴۰۱، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان محور تمام فعالیت‌های دانش بنیانی بود که باید با التماس اقتصاد دانش بنیان را در دستگاه‌ها پیش می‌بردیم اما با تعیین شعار سال همه دستگاه‌ها و وزرا نقش مشخصی در تولید به واسطه دانش بنیان‌ها و اشتغال آفرینی آنها دارند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن