دانش بنیان

شرکت‌های دانش‌بنیان رو به رشد هستند

معاون نوآوری و توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری تسهیل‌کننده مالی است و از ابتدای سال تاکنون ۴۲۴ میلیارد تومان قرارداد در حوزه‌های مختلف منعقد شده است.


به گزارش پیشران اقتصاد، معاون نوآوری و توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری تسهیل‌کننده مالی است و از ابتدای سال تاکنون ۴۲۴ میلیارد تومان قرارداد در حوزه‌های مختلف منعقد شده است.

رضا قربانی‌زرین در جلسه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان زنجان، با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان ادبیات متفاوتی دارند، اظهار کرد: اخیرا تحولاتی در حوزه دانش‌بنیان رخ داده و وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور رو به رشد است. حدود ۷۸ شرکت دانش‌بنیان در زنجان وجود دارد که با ظرفیت و پتاسیل‌های استان این تعداد می‌تواند ارتقا یافته و به عدد بالایی برسد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی شامل ارائه ضمانت‌نامه، انواع تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد نوآوری در ارائه خدمات متناسب به آنها، شبکه‌سازی و استفاده از ظرفیت نهادهای واسط مالی برای توسعه خدمات حمایتی می‌شود، تصریح کرد: از سال ۹۷ جهش خوبی را شاهد هستیم و این رشد چشمگیر در راستای عملکرد صندوق بوده است.

این مقام‌ مسئول با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی از آذرماه سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۰، بیش از ۶۵۰۰ قرارداد حمایت به ارزش ۱۳ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد کرده است، عنوان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز ارزش مبلغ قراردادهای صندوق به ۴۲۴ میلیارد تومان رسیده است.

قربانی‌زرین اضافه کرد: با بازنگری در مدل سرمایه‌گذاری مستقیم، مدل هم سرمایه‌گذاری، ضمانت سرمایه‌گذاری و تسهیل انتشار صکوک نوآوری جایگزین آن شد. طی دو سال گذشته پس از بازنگری و طراحی مدل‌ها، در ۱۱۴ طرح هم سرمایه‌گذاری با همکاری ۲۳ صندوق و ۱۷ شتاب‌دهنده عامل، تاسیس صندوق جسورانه و خصوصی بورسی و یک شرکت سهامی عام تصویب شد.

وی افزود: از صنایعی که می‌خواهند با شرکت‌های دانش‌بنیان همراه شوند حمایت می‌شود و هدف افزایش کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان است. اگر بخواهیم شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش داشته باشند، نیازمند افزایش توان فکری و شتاب‌دهنده‌ها هستیم.

معاون نوآوری و توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر نزدیک هفت هزار شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف فناوری، در کشور فعال هستند. قابل ذکر است که ضریب نفوذ صندوق نوآوری و شکوفایی در استان زنجان و بهره‌مندی از خدمات آن، ۵۶ درصد است که در کنار استان البرز، در جایگاه آخر قرار دارد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن