دانش بنیان

 تخفیف یک تا ۴۰ درصدی به محصولات دانش‌بنیان سطح یک تا ۳

براساس اعلام معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری: فروش محصولات در ۹ دوره برگزاری نمایشگاه ایران ساخت ۱۳۳۰ میلیارد تومان بوده که ۳۵ درصد آن توسط معاونت علمی یارانه داده شده است؛ ضمن آنکه یک میلیون و هفتصد هزار دلار صرفه‌جویی ارزی در این ۹ دوره انجام شده است


به گزارش  پیشران اقتصاد؛ نشست خبری دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه ایران ساخت با حضور محمدحسین بهشتی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم برگزار شد.

بهشتی اظهار داشت: نخستین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه ایران ساخت از سال ۱۳۹۲ آغاز شد که نهمین دوره آن سال گذشته بوده است و دوره دهم این نمایشگاه از اواخر آذرماه آغاز می‌شود تا سال آینده نیز ادامه دارد. در دوره نهم از دی ماه، ۴۴۲ شرکت فعال در نمایشگاه داشتیم که در این راستا ۹ هزار محصول ارایه شده است.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی تصریح کرد: در دوره نهم ۱۸۷۰ میلیارد تومان فروش داشتیم که ۵۷۰ میلیارد را معاونت علمی یارانه داده است. در کل این ۹ دوره ۱۳۳۰ میلیارد تومان فروش محصولات بوده است که ۳۵ درصد آن را معاونت علمی یارانه داده است. ضمن آنکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی بوده است.

وی گفت: به طور متوسط ۳۵۰ شرکت داشتیم و نزدیک به ۷ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است. در دوره دهم که از اواخر شهریور ماه فراخوان آن اعلام شد، ۳۳۸ شرکت دانش‌بنیان و ۲۷۲ شرکت فناور در سامانه نمایشگاه ثبت‌نام کردند که این شرکت‌ها باید محصولات را ثبت کرده و غرفه بگیرند.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

تخفیف ۵۰ درصدی گمرک استان مرکزی به شرکت‌های دانش بنیان


بهشتی تاکید کرد: بیش از ۹۶۱۹ تجهیز از این شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها عرضه شده است. حوزه‌های موضوعی این نمایشگاه شامل نفت و گاز، برق، مکانیک، شیمی، مهندسی پزشکی، فیزیک پایه و …. است.

 به محصولات دانش‌بنیان سطح یک تا ۳  تخفیف یک تا ۴۰ درصدی تعلق می گیرد

وی گفت: در برنامه‌های حمایتی محصولات سطح بندی شدند و محصولات سطح یک ۴۰ درصد تخفیف، محصولات سطح دوم ۲۵ درصد و محصولات سطح سوم ۱۰ درصد تخفیف خواهند داشت و محصولات سطح چهارم بدون حمایت است. نزدیک به ۵۰ محصول در حوزه سطح اول است.

 از ۱۲ محصول دانش بنیان در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی در حاشیه دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی رونمایی می شود

رییس دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت همچنین در ادامه از رونمایی ۱۲ محصول دانش بنیان در حاشیه این نمایشگاه خبر داد. این نمایشگاه تجهیزات از ۱۹ تا ۲۲ آذرماه همزمان با بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور برگزار می شود و محل آن در نمایشگاه بین المللی دایر می شود.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تصریح کرد:‌ محصولاتی در این نمایشگاه پذیرفته می شود که در آموزش، پژوهش و در راستای توسعه فناوری مورد استفاده قرار می گیرند.

وی درباره دیگر حمایت معاونت علمی گفت: برای تشویق شرکت ها به توسعه فعالیت هایشان ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد کم، توسط صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: تسهیلات لیزینگ هشت تا ۱۰ درصدی برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت های دانش بنیان که از طریق خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت می شود، از دیگر حمایت های معاونت علمی و صندوق خواهد بود. در خصوص جایزه طراحی ایران که از برنامه های حاشیه ای این نمایشگاه ، قرار است دومین دوره جایزه طراحی ایران به سه طراح صنعتی اعطا شود.

بهشتی افزود: امسال دومین دوره جایزه طراحی ایران را در نمایشگاه داریم که در حوزه‌های تجهیزات و آزمایشگاهی ۹۷ شرکت ۱۱۳۳ محصول را ثبت‌نام کردند. جایزه رتبه اول در قالب تسهیلات یک‌میلیارد تومان، رتبه دوم ۷۵۰ میلیون تومان و رتبه سوم ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه از ۱۲ محصول دانش بنیان فناورانه در این نمایشگاه رونمایی می شود، ادامه داد: حضور انجمن ها و تشکل های دانشجویی و دانش آموزی با نمایش دستاوردهای فناورانه جوانان برای کسب آمادگی ورود به بازار در کنار شرکت های دانش بنیان و فناور در راستای تجاری سازی محصولات از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه محسوب می شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن