دانش بنیان

تامین آب از رطوبت هوا

با توجه به تداوم خشکسالی و کم بارشی‌های اخیر، موضوع استحصال آب از رطوبت هوا در جلسه ۱۷ دی قرارگاه آب کرمانشاه به عنوان یک روش تامین آب برای استان مطرح شد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه متراکم کردن رطوبت هوا را به عنوان یک پیشنهاد برای تامین آب مطرح کرد که در برخی از نقاط کشور از جمله سیستان و بلوچستان با موفقیت در حال انجام است.

وی ادامه داد: دو شرکت دانش‌بنیان در زمینه متراکم کردن رطوبت هوا و تجهیزات آن فعالیت دارند که ما نیز در کرمانشاه می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: حتی در شرایطی که رطوبت هوا به میزان ۲۰ درصد هم باشد، استفاده از این روش جوابگو است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

نانومقیاس شدن ۱۳۷۶محصول ساخت ایران


یگانه استفاده از این روش را برای روستا‌های مرزی استان که اکنون از طریق تانکر آبرسانی می‌شوند اجرایی دانست و عنوان کرد: برای تامین انرژی مورد نیاز این طرح نیز می‌توان از ظرفیت انرژی خورشیدی استفاده کرد.

مطالعات و پیگیری‌ اجرای طرح استحصال آب از رطوبت هوا

علی مرادی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به مطالعات و پیگیری‌هایی که برای اجرای این طرح انجام شده، گفت: در دنیا از روش‌های مختلفی برای استحصال آب از رطوبت هوا استفاده می‌شود که بهترین روشی که در منطقه ما قابلیت اجرا دارد استفاده از ورقه‌های ژل سلولزی برای تولید آب از رطوبت هوا است.

وی با اشاره به پارامتر‌های متعددی که برای استصحال آب از رطوبت هوا باید در نظر گرفته شود، وضعیت روز‌های مه آلود، سرعت وزش باد، میزان رطوبت هوا و توپوگرافی منطقه را از مهمترین این موارد برشمرد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن