دانش بنیان

تولید تجهیزات پزشکی پیشرفته

شرکت دانش‌بنیان پارسیان طب زمان توانسته است با تولیدات خود غیاب تجهیزات پزشکی پیشرفته در کشور را جبران کند.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ اوشین قدیمیان، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان پارسیان طب زمان درباره محصولات این شرکت دانش‌بنیان گفت: ما از همان بدو تاسیس آغاز به طراحی و تولید برخی از تجهیزات پزشکی کردیم. در ابتدای کار با تولید یک نوع دستگاه در زمینه تجهیزات پزشکی به نام سدیمان آنلایزر آغاز کردیم که برای اولین بار در ایران تولید می‌شد و خوشبختانه بازار خوبی پیدا کرد.

وی افزود: این دستگاه نیازهای مراکز درمانی مربوطه را به طور تمام و کمال برآورده می‌کرد و برای تاییدیه آن اگرچه با مقاومت‌هایی روبه‌رو شدیم اما در نهایت دستگاه آزمون‌های خود را پس داد و توانست جای خود را بازیابد. این محصول در سه کانال ۱۰ ، ۲۰ و ۳۰ طراحی و تولید شد.
قدیمیان بیان کرد: اکنون بالای چهار هزار و ۷۰۰ عدد از این دستگاه در کشور تولید شده و ما آن را صادر نیز می‌کنیم.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

درآمدزایی دانش‌بنیان‌ها تا پایان آذر ۱۴۰۱؟


مدیر فروش شرکت دانش‌بنیان پارسیان طب زمان اظهار کرد: پس از این ما به سراغ دستگاه سنجش هورمون رفتیم که اولین و تنها تولیدکننده آن نه‌تنها در کشور که در خاورمیانه هستیم. این محصول نیز با استقبال خوبی روبه‌رو شده است که هزینه تولید آن یک پنجم نمونه‌های مشابه خارجی است. برای این محصول نیز توانستیم در بخش بازاریابی به خوبی بازار محصول را پیدا کنیم و برای توسعه آن از تجربیات اساتید دانشگاه‌ها و متخصصان آزمایشگاهی کمک گرفتیم. بازخوردهای بسیار خوبی از آنان گرفتیم که باعث شد به طور دقیق ایرادات محصول را برطرف کنیم. در واقع در طی مطالعات و بررسی‌های بعدی به این نتیجه رسیدیم که چه امکاناتی را به کار بریم تا دستگاه‌ قدرتمندتر شود.

قدیمیان تصریح کرد: دستگاه سنجش هورمون یا همان الایزا که قادر به ساخت آن شدیم، به شکلی است که برخلاف شیوه‌های منسوخ گذشته هیچ‌گونه دخالت انسانی در آن وجود ندارد و خطای انسانی به میزان قابل توجهی در آن پایین آمده است. از سوی دیگر این دستگاه با کاربرد بسیار آسان طراحی شده و یک اپراتور نیز از پس کار با آن برمی‌آید.

وی افزود: ما در حال توسعه این دستگاه هستیم و در نسخه بعدی آن دستگاه به شکلی عمل خواهد کرد که روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ مریض را در یک آزمایشگاه پوشش دهد.

مدیر فروش شرکت دانش‌بنیان پارسیان طب زمان اظهار کرد: در استفاده از تکنولوژی‌های پزشکی بسیاری از پزشکان از این می‌ترسند که از نمونه‌های ایرانی استفاده کنند. این مسئله‌ای بود که ما را با مشکل مواجه می‌کرد. این مسئله باعث شد تا ما در طول یک ماه سه نمایشگاه از محصولات خود برپا کنیم و خوشبختانه بسیاری از پزشکانی که محصولات را از نزدیک دیده و آن‌ها را تست کردند دریافتند که با همان کارکردی که یک محصول چینی یا اروپایی دارد، می‌توانند از محصولات کشور خودشان نیز استفاده کنند.

قدیمیان ادامه داد: اکنون ما صادرات خود به چند کشور در منطقه از جمله مصر، عراق و هند را آغاز کرده و در بازار این کشورها موفق بوده‌ایم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن