مناطق آزاد

راه اندازی کارخانه نوآوری دانشگاه تبریز در منطقه آزاد ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به امضای تفاهم نامه برای ساخت کارخانه نوآوری دانشگاه تبریز در ارس گفت: احداث این کارخانه با مشارکت سازمان منطقه آزاد ارس و دانشگاه تبریز انجام می شود.


پیشران اقتصاد، محسن نریمان همکاری این سازمان با دانشگاه تبریز را در گشایش افق های جدید توسعه‌ی اقتصادی منطقه کشور و استان تاثیرگذار عنوان کرده و گفت: این تفاهمنامه با عنایت به پتانسیل های صنعتی متعدد در ارس، وجود دانشگاه تبریز و در راستای دستیابی به پیشرفت های چشمگیر و هم افزایی ظرفیت های مشترک در تمامی سطوح این تفاهمنامه بین سازمان منطقه آزاد ارس و دانشگاه تبریز منعقد شد.
نریمان افزود: ایجاد بستر فعالیت شرکت های دانش بنیان بین المللی در ارس، تقویت جایگاه ارس بعنوان اولین منطقه آزاد دارای کارخانه نوآوری، حمایت از تولید محصولات با تکنولوژی و ارزآوری بالا و صادرات آن، کاهش هزینه های تولید، ایجاد نمایشگاه دائمی از محصولات تولیدی، تقویت جایگاه پردیس ارس دانشگاه تبریز و افزایش کمی و کیفی پذیرش دانشجو از کشور‌های منطقه و جهان، برنامه ریزی جهت استقرار شتاب دهنده ها در کارخانه نوآوری جهت حمایت از واحدهای فناور مستقر از مهم ترین اهداف انعقاد این تفاهمنامه می باشد.
وی در ادامه یادآور شد: بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد کارگروه مشترکی متشکل از پردیس دانشگاه تبریز، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری، مدیر حقوقی و مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سازمان منطقه آزاد ارس جهت عملیاتی نمودن تفاهمنامه اقدام نمایند.
گفتنی است این تفاهمنامه با حضور محسن نریمان، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز امضا شد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن