اختصاصی پیشرانفناوری و نانو

صادرات محصولات نانویی با حمایت صندوق پژوهش و فناوری ارس

مدیر عامل شرکت دانش گستران آذرساختار از تولید اولین محصول صادراتی این شرکت دانش بنیان خبر داد.


به گزارش پیشران اقتصاد، رضا نجاتی با اعلام این خبر، گفت: عمده فعالیت تولیدی شرکت دانش گستران آذر ساختار در زمینه نانو است و محصول اصلی که بر اساس آن دانش بنیان شده ایم، نانو کلوئید نقره است که روش تولید آن به شیوه تغذیه الکتریکی است.

وی افزود: نانو کلوئید نقره همان ذرات نانو محلول در مایع است و مایع پایه ما آب است. این محصول بیشتر در زمینه های بهداشتی و در حوزه آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده ها کاربرد دارد.

نجاتی عنوان کرد: نانو کلوئید نقره کاربرد های ویژه ای در سایر صنایع دارد. از جمله انتقال حرارت در بخشی از صنایع که به دقت بالای تجهیزات الکترونیکی وابسته است و اینجا به شکل یک سیال انتقال حرارت مورد استفاده قرار می گیرد. البته امروزه تمرکز ما بر حوزه کاربردی این محصول در صنایع بهداشتی و آرایشی است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، محقق شدن سایر تولیدات این شرکت را به راه اندازی خط تولید محصول اولیه وابسته دانست و گفت: چون روش تولید ما منحصر در یک محصول خاص نبود محصولات دیگری را تولید کرده ایم که از جمله آنها می توان به انواع روانکار های صنعتی در اشل نانو و همچنین سایر مواد نانو مقیاس اشاره کرد.

نجاتی اظهار کرد: با توجه به آغاز اپیدمی کرونا در دو سال گذشته، درخواست این محصول بیشتر شده است و چون جایگزین عمده الکل است و حساسیت هایی که الکل ایجاد می کند در این محصول مشاهده نشده از این رو بازار داشت و درخواست زیادی داشتیم.

وی در رابطه با صادرات این محصول گفت: با توجه به طولانی شدن تحریم های بانکی و مشکلاتی که در پروسه انتقال پول وجود داشت، موضوع صادرات محصول برای ما سخت و طولانی شده بود که خوشبختانه امروز در مراحل پایانی این کار هستیم. با توجه به کشش بازار توانستیم صادرات به کشور مالزی را برنامه ریزی کنیم و امروز در شرف اعزام محصول هستیم.

مدیر عامل شرکت دانش گستران آذر ساختار در رابطه با مشکلات صادراتی در شرکت های نوپا افزود: چون تبریز با ترکیه ارتباطات تجاری دارد و مسیر این تجارت به نسبت هموار است می توان لینک هایی برای شروع کار پیدا کرد وصادرات داشت. اما متاسفانه در این مسیر کارگزارانی فعالیت می کنند که چندان پیگیر و مسئولیت پذیر نیستند و باید کار را با روابط شخصی و ارتباطاتی اینچنینی پیش برد و همین کار صادرات را برای شرکت های نو پا و مجموعه های کم تجربه سخت می کند.

نجاتی در رابطه با تامین اعتباری شرکت گفت: بخشی از سرمایه ای که برای تحقیق و توسعه در نظر گرفته بودیم که ما را به محصول نهایی می رساند توسط پارک علم و فن آوری و به شکل تسهیلات به ما ارائه شد و بخش دیگر این سرمایه توسط خودمان تامین شد.

وی افزود: وقتی وارد پروسه تولید و بخش هزینه بر کار شدیم، وامی از صندوق دانش بنیان پژوهش و نوآوری ارس درخواست کردیم که در اردیبهشت ماه امسال طی ضرب الاجلی پرونده ما را تایید کردند و دستور واریز شدن تسهیلات شرکت ما صادر شد. در این مدت بخشی از نیاز مالی را از خارج از مجموعه شرکت تهیه کردیم و بخش دیگر به شکل وام از صندوق دانش بنیان پژوهش و فن آوری ارس به دست ما رسید.

گفتنی است، شرکت دانش گستران آذرساختار در سال ۱۳۹۶ طی پروژه ای تحقیقاتی تاسیس شد و هم اکنون در پارک علم و فن آوری آذربایجان شرقی مستقر است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن