فناوری و نانو

خیام داده‌های محرمانه‌ای از زمین جمع‌آوری کرده است

سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران: تولید عکس‌های با کیفیت از سطح زمین روز به روز بیشتر شده و تصاویر خوبی در دسترس است. همچنین سفارش‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام است.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی شب گذشته در برنامه صف اول از جمع آوری تصاویر باکیفیت خوب از سطح زمین خبر داد.

سالاریه گفت: تولید عکس‌های با کیفیت از سطح زمین روز به روز بیشتر شده و تصاویر خوبی در دسترس است. تصاویر به تدریج در مرکز داده سازمان فضایی ذخیره می شود. این فرآیند طولانی است زیرا ماهواره هر ۹۰ دقیقه یکبار دور زمین می چرخد و از سطح ایران تصویربرداری می کند. به تدریج بحث سفارش گیری از شرکت های دانش بنیان را آغاز می کنیم .درخواست هایی را از سوی شرکت ها داشتیم.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

درباره ماهواره خیام چه می‌دانیم؟


وی افزود: شرکت ها باید از چند جنبه ارزیابی شوند، زیرا تصاویری که داریم، تصاویر دقت بالایی هستند. تصاویر دقت بالا، به نوعی سرمایه ملی کشور محسوب می شوند. یک تصویر دقت بالا می تواند مثلا در حوزه معدن به اکتشافات معدنی کمک کند، یا در حوزه کشاورزی و حوزه های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: داده ای که توسط ماهواره خیام جمع آوری می شود، داده ارزشمند و گرانی است و به نوعی اطلاعات محرمانه کشور است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن