فناوری و نانو

ثبت جهانی یک باکتری جدید به نام محقق مازندرانی

مرکز بیوتکنولوژی آمریکا یک باکتری جدید را به نام پژوهشگر مازندرانی ثبت کرد.


پیشران اقتصاد، امید میلانی محقق نانو بیوتکنولوژی در دیدار با حسین زادگان استاندار مازندران درخصوص کشف و ثبت این باکتری، گفت: مرکز ملی پژوهش‌های بایوتکنولوژی ایالات متحده آمریکا به تازگی اسناد اکتشاف گونه جدید و ناشناخته از باکتری استافیلوکوک را برای اولین بار در جهان در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر کرد.

او با بیان اینکه این ژنوتایپینگ در مورد یکی از باکتری‌های زیستی ایران انجام شده است، افزود: این محصول در قالب طرح اختراع صابون آنتی باکترالت و آنتی فونگال مورد شناسایی قرارگرفته وآغاز این مطالعات در طرح تولید صابون آنتی باکترالی و آنتی فونگال در دستور کار قرار دارد.

میلانی گفت: در این پروژه از اسانس گیاهی تایمز در قالب فناوری نوین به نام نانو کپسول الکترواسپری استفاده شده که اسانس گیاه تایمز اثرات بالقوه‌ای در مهار میکروارگانیسم‌ها ازجمله باکتری‌ها دارد.

او افزود: در طی کارآزمایی‌های بالینی انجام شده محیط‌های مختلف از نظر وجود انواع میکروارگانیسم‌ها موردبررسی قرار گرفته است که این مرحله آلودگی‌های محیطی و پوستی را مورد بررسی قرار دادیم و در بررسی‌های آزمایشگاهی گروهی از میکروارگانیسم‌های ایزوله شده از نمونه‌های دریافتی پس از انجام مراحل اولیه شناسایی برای ادامه تحقیقات مورد استفاده قرار گرفتند.

این محقق نانو بیوتکنولوژی با تأکید بر اینکه میکروارگانیسم‌ها از نظر ژنتیکی نیز ارزیابی شدند، گفت: در این فاز از تحقیقات گونه‌ای از میکروارگانیسم‌های جدید شناسایی شدند.

او افزود: نمونه پس از ژنوتایپینگ جهت تائید به مرکز ملی بیوتکنولوژی امریکا که بانک جهانی ژن محسوب می‌شود، ارسال شد و در این مرکز پس از بررسی‌ها کشف گونه جدید از باکتری‌ها تائید و به نام بنده ثبت شد.

میلانی گفت: این میکروارگانیسم با نام اختصاصی Staphylococcus hominis H.Milani و کد MZ۷۶۸۹۵۳ در پایگاه مرکز ملی بیوتکنولوژی ایالات متحده امریکا (NCBI) نام‌گذاری شد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن