فناوری و نانو

آینده‌ای روشن در کشاورزی

زمین چگونه می تواند ۹ یا ۱۰ میلیارد نفر را سیر کند؟ کشاورزی هوشمند بخشی مهم از پاسخ به این سوال است؛ کشاورزی که بهره‌وری بسیار بالا در تولید غذا از طریق کاربرد هدفمند آخرین فناوری با پشتیبانی رایانه‌ای و کاملا خودکار را به همراه دارد.


به گزارش پیشران اقتصاد، در کشاورزی هوشمند بذر به طور مجزا و دقیق کاشته می شود، میوه ها با گیره های مکانیکی چیده می شوند و کود و محصولات محافظت گیاه در مقادیر کم و به طور هدفمند مورد استفاده قرار می گیرند. این عملیات نیازمند تعداد زیادی موتورهای الکتریکی کوچک قدرتمند و محکم است.

رایانه های کوانتومی، گردشگری فضایی یا فناوری هیدروژن، تازه ترین تبلیغات فناورانه با تمرکز بر موضوعاتی است که به طور دائم تغییر می کنند. در این میان به طرز عجیبی مهمترین بخش یعنی کشاورزی اغلب مورد غفلت قرار گرفته؛ هرچند کشاورزی تاکنون غذای جمعیت روزافزون انسان ها را تامین کرده است.

کشاورزی مدرن از فناوری های نوین برای افزایش بهره وری کشاورزی و مصرف مقتصدانه تر تمام منابع، خلاص کردن افراد از کار یکنواخت و خسته کننده و تولید بالاتر محصول بهره می برد. در این بستر سخن از کشاورزی دقیق، دیجیتال یا الکترونیکی است.

کوین موسر مدیر توسعه و مسئول یک بخش در شرکت فناوری فول هابر می گوید: در ماشین آلات متعارف کشاورزی، انتقال مکانیکی و درایو پنوماتیک خیلی رایج است. برای سیستم های کوچکتر در کشاورزی هوشمند این ماشین ها اغلب بسیاری سنگین، حجیم و از نظر مکانیکی بسیار پیچیده و از نظر انرژی ناکارآمد است. بنابراین شاهد تعداد فزاینده ای میکروموتورهای الکتریکی هستیم که نیروی مراحل خاص کار را تامین می کنند.

ماشین آلات مدرن کار جداسازی و جابجایی محصولات را انجام می دهند. برخلاف ابزارهای بزرگ سنتی، ماشین ها و اجزای مورد استفاده در کشاورزی هوشمند عموما سبک تر و فشرده تر هستند. به همین علت فضای کمی برای موتورها وجود دارد. با این حال باید نیروی کافی برای انجام وظایف مربوطه را تامین کنند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن