اختصاصی پیشرانرینوتکس

حضور ۱۵ استان در رینوتکس ۲۰۲۲

ستاد برگزاری دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی روز شنبه ۳۰ مهر ماه در آستانه برگزاری این رویداد که به اختصار رینوتکس ۲۰۲۲ نامیده شده است در نشستی با اهالی رسانه به تشریح اهداف و برنامه های این مجموعه پرداخت.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ در آغاز این نشست رضا کریملو، رییس ستاد اجرایی دهمین دوره رینوتکس با اشاره به مشکلات و مسائلی که با انتشار فراخوان و دوره زمانی جذب شرکت کنندگان مصادف شده بود، مشارکت در دهمین دوره نمایشگاه را بی نظیر  خواند و گفت: در این دوره ۱۰۰۰ نفر با ثبت نام در سایت اظهار علاقمندی کرده اند. ۱۷۱۰ طرح فناورانه به دست دبیرخانه نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۲) رسید. از این میان ۱۴۰۰ طرح در قالب ایده فناورانه و ۳۰۰ طرح در مرحله تجاری سازی و ۶۰ طرح در مرحله فروش است و در نهایت با غربالگری برای ۷۱۰ طرح حاضر در نمایشگاه اجازه غرفه داری صادر شده است.

کریملو در ادامه افزود: در این دوره ۱۵ استان کشور برای نمایشگاه طرح ارسال کردند که بیشترین مشارکت در نمایشگاه به ترتیب  از استان‌ های اردبیل، اصفهان، تهران و آذربایجان غربی است.

رضا کریملو تشریح کرد: نمایشگاه در بخش جشنواره ۶۰ داور دارد که از اعضای هیأت علمی و صاحب نظران ۶ استان کشور هستند و برای ارزیابی طرح‌ های فناورانه دعوت شده اند. در بین شهرستان های استان آذربایجان شرقی بعد از تبریز، شهرستان‌ های هشترود، مراغه و اهر بیشترین طرح های نهایی را ارائه کرده اند.

وی افزود: در این دوره بیش از ۱۰۰ نیاز فناورانه در نمایشگاه شناسایی شده است و از سرمایه گذاران دعوت می شود در این خصوص به ارزیابی بپردازند. نمایشگاه در این دوره میزبان ۹۰ رویداد فناورانه است. این رویداد ها برای هفته فناوری تبریز پیش بینی شدند. همچنین ۱۷ سازمان دولتی و بخش خصوصی در این زمینه پای کار آمده اند و برای برگزاری رویداد ها به ستاد اجرایی دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی(رینوتکس ۲۰۲۲) کمک کرده اند. از این بین ۱۴ رویداد ویژه با مدیریت ستاد رینوتکس انجام می شود. همچنین رینوتکس ۲۰۲۲ با تور های صنعتی در خدمت فناوران و بازدیدکنندگان خواهد بود. در این خصوص با شرکت های منتخب استان هماهنگی به عمل آمده است.

رئیس ستاد اجرایی دهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تأکید کرد: ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات برای فناوران در نظر گرفته شده است،یک سری رویدادها هم با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار خواهیم کرد که گواهی‌ هم برای آن‌ها صادر می‌شود.

رضا کریملو در پایان اعلام کرد: به دلیل نهایی نشدن مرحله دعوت از مقامات نام مسئولین شرکت کنندگان در نمایشگاه رسانه ای نمی شود.

در ادامه نشست سعید غریب خواجه، مدیر عامل سازمان علم و فناوری ربع رشیدی و دبیر ستاد اجرایی دهمین دوره نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی با اشاره به بار علمی رینوتکس ۲۰۲۲ گفت: بیش از ۲۰ نفر از فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه‌های استان آذربایجان شرقی و تهران که در رویدادهای فناورانه پیشین همکاری داشتند، در ستاد حاضر شدند و در برگزاری رویداد رینوتکس ۲۰۲۲ به همکاری با ستاد پرداختند.

وی افزود: روش ‌های تأمین مالی، سرمایه و تجاری سازی از اهداف اصلی نمایشگاه رینوتکس۲۰۲۲ است.

غریب خواجه گفت: صندوق پژوهش و نوآوری استان با کمک صندوق پژوهش کشور ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای فناوران رینوتکس در نظر گرفته‌ است که شرط شرکت حقوقی بودن و نیاز به حمایت مالی از جمله شروط اخذ این تسهیلات است. ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات از سوی صندوق استان و ۲۵ میلیارد تومان نیز از طریق صندوق نوآوری کشوری تأمین می‌ شود. اعطای این تسهیلات شرایطی دارد که نوآور بودن طرح مهمترین آن است. همچنین اعطای وام برای هر شرکت تا سقف یک میلیارد و با هشت درصد سود بانکی انجام می‌گیرد

دبیر ستاد اجرایی رینوتکس۲۰۲۲ در پایان گفت: صندوق پژوهش و نوآوری ارس جوایز جشنواره را تأمین می ‌کند که به صورت طرح‌ های طلایی، نقره ‌ای و برنز به ترتیب به میزان ۵۰، ۳۵ و ۲۰ میلیون تومان خواهند بود.

افتتاحیه نمایشگاه رینوتکس روز دوشنبه آبان ماه از ساعت ۱۴/۳۰ الی ۱۶/۳۰ در سالن شمس نمایشگاه بین ‌المللی تبریز برگزار خواهد شد. رینوتکس۲۰۲۲ از دوم تا ششم آبان در نمایشگاه بین المللی تبریز برپا است.

فائزه صدر

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن