اختصاصی پیشرانرینوتکس

وقتی جذابیت یک فناوری همه جا را تسخیر می‌کند

مدیر عامل شرکت روشنایی آفتاب ارس گفت: مدیریت مصرف آب و روشنایی تنها بخشی از قابلیت های طرح جدول ترافیک هوشمند است که برای نخستین بار در دنیا ساخته شده است.


رحیم شاکری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پیشران اقتصاد افزود: با توجه به این که این جدول ها از سلول های روشنایی تشکیل شده است بنا بر این دیگر نیازی به کابل کشی و تیرگذاری در خیابان ها نیست چرا که روشنایی مورد نیاز در این روش تامین می شود.
وی ادامه داد: در این روش به هیچ عنوان تلفات انرژی وجود ندارد.
مدیر عامل شرکت روشنایی آفتاب ارس گفت: دومین بخش مهم این طرح برای اعلام وضعیت ترافیک در خیابان ها طراحی شده است برای مثال رنگ قرمز بر روی این جداول هوشمند ترافیک سنگین، رنگ نارنجی ترافیک نیمه سنگین و رنگ سبز روان بودن ترافیک را نشان می دهد.
شاکری افزود: کنترل جداول هوشمند می تواند از طریق دوربین های سازمان ترافیک مدیریت شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از بخش های این دستگاه این است که با توجه به این که تبریز در منطقه سردسیری واقع شده است بنا بر این در روزهای زمستان نمک پاشی به صورت گسترده ای انجام می شود که این موضوع موجب وارد شدن آسیب هایی به محیط زیست و خودروها می شود که در این صورت این دستگاه قابلیت محلول پاشی به صورت اتوماتیک را دارد.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

حضور مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز در غرفه پیشران اقتصاد

دعوت مترو تبریز از دانش بنیان های حوزه حمل و نقل


مدیر عامل شرکت روشنایی آفتاب ارس گفت: حتی در این طرح با مدیریت مصرف آب می توان به صورت زیر سطحی و قطره ای درختان را آبیاری و یا از کود استفاده کرد.
شاکری افزود: این دستگاه هوشمند قابلیت دیگری نیز دارد به طوری که وقتی در خیابانی به دنبال جای پارک برای خودرو می گردیم با ارسال پیامی به برنامه مورد نظر این سیستم جای پارک خالی را نشان می دهد.


وی گفت: برای ساخت دو قالب جدول حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه کرده ام ولی در تولید انبوه این جداول حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت که در عوض هزینه های تیرگذاری، مصرف انرژی برق و کابل کشی وجود ندارد و همه چیز در این طرح به صورت اتوماتیک است.
مدیر عامل شرکت روشنایی آفتاب ارس افزود: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز برای بخش بزرگی از هزینه های اولیه کمک کرده است همچنین در این زمینه منطقه آزاد ارس و پارک علم و فناوری نیز اعلام آمادگی کرده اند.
شاکری ادامه داد: مدیر عامل مس سونگون نیز به منظور همکاری برای تجاری سازی این محصول اظهار آمادگی کرده است.
مدیر عامل شرکت روشنایی آفتاب ارس افزود: برای عرضه هر محصول جدید همیشه مقاومت وجود دارد البته خوشبختانه به مرور این نگرش به حال تغییر است.

فاطمه ملک‌پور

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن