اختصاصی پیشرانرینوتکس

در دومین روز نمایشگاه رینوتکس تبریز چه گذشت؟

نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ در قالب ۱۱ زون تخصصی و در چهار بخش شامل ایده های فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات فناورانه و دانش بنیان، و نیازمندی های فناورانه از تاریخ ۲ لغایت ۶ آبان درحال برگزاری است.


دعوت کیانی از فعالان دانش بنیان کشاورزی و گردشگری به ارس

مجید کیانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در بازدید از نمایشگاه رینوتکس تبریز گفت: امروز در رینوتکس ۲۰۲۲ یکی از محصولات شرکت های دانش بنیان در حوزه خدمات کشاورزی رونمایی شد که قطعا امیدواریم در آینده شاهد محصولات بیشتری در این حوزه باشیم.

با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد ارس در حوزه صنعت و کشاورزی جزو رتبه های برتر مناطق آزاد کشور به شمار می رود و حتی در حوزه گلخانه ها به قطب تبدیل شده است در این حوزه برنامه ریزی کرده ایم تا شرکت های فعال در حوزه کشاورزی که محصولات مختلف دانش بنیان تولید می کنند مورد حمایت قرار گیرند.

او گفت: حتی فضای لازم برای تست محصولات مختلف نیز در این سازمان فراهم شده است به همین دلیل از همه فعالان حوزه های کشاورزی و گردشگری دعوت می کنیم تا به منظور تقویت فعالیت های دانش بنیان خود به ارس تشریف بیاورند تا از مزایای اکوسیستم دانش بنیان ارس بهره مند شوند.

 

دستبند بیمار روجا با صرفه تر از نمونه های خارجی

علی اوستان، مدیرعامل شرکت روجا فن گستر نیکان آریا بیان کرد: این محصول از سه قسمت تشکیل شده است و از ویژگی های آن می توان به قابل رویت بودن اطلاعات برای افراد مورد تایید، نگهداری اطلاعات تا ده سال، استفاده مستمر با یک بار تهیه، اطلاعات مریض با جزئیات بیشتر اشاره کرد.

دستبند الکترونیک بیمار جایگزین دستبند کاغذی است که ازمزایای آن می‌توان به غیریکبار مصرف، قابل شستشو، قابل استفاده هزار بار و قابلیت ذخیره اطلاعات آخرین مریض اشاره کرد.

 

عمده نیاز پالایشگاه نفت تبریز در بخش قطعات صنعتی است

گل صنملو مدیر پژوهش و فناوری پالایشگاه تبریز با بیان اینکه پالایشگاه نفت تبریز از تمامی محصولات دانش بنیانی که به آن نیاز دارند، حمایت می کند، افزود: عمده نیاز پالایشگاه نفت تبریز در بخش قطعات صنعتی، بیشتر ابزار دقیق الکترونیکی و قطعات ماشین آلات و بخش کاتالیس و مواد شیمیایی است.

وی خاطرنشان کرد: پالایشگاه تبریز به عنوان صنعت سبز مطرح می شود و ما از مواد شیمیایی استفاده می کنیم که خطرات کمتری دارند و تمامی محصولات شرکت پالایشگاه بر اساس استاندارد های(یوروفایو)هستند.

 

کاهش ۷ و نیم برابری مصرف آب در سیستم هیدروپونیک

سید علی حسینی، مدیر عامل شرکت زیست فناور ناژو اظهار داشت: این سیستم ۹ برابر بهره‌ وری گلخانه هیدروپونیک موجود را دارد و مصرف آب را به اندازه ۷ و نیم برابر کاهش می دهد.

اجرای گلخانه هیدروپونیک طبقاتی عمودی شیوه نوینی از طراحی گلخانه ای است که با این جایگزینی بسیاری از فاکتور های کشت همچون میزان آب مصرفی، احتمال آفت زدگی، زمان برداشت محصول و بازده کلی قابل کنترل بوده و می توان آن ها را به سطح بسیار مطلوب نزدیک کرد.

 

تولید کیت تشخیص سرطان روده بزرگ بدون وجود مشابه خارجی

مهدی گلابی دیلمقانی، مدیرعامل شرکت زیست بنیان طب هیوا گفت: محصول سرطان روده بزرگ ثبت اختراع داخلی و خارجی شده است و مشابه خارجی ندارد، البته مشابه داخلی دارد که این محصول متفاوت و با کیفیت بالا و با هزینه کمتر است.

جوان ترین مدیر حاضر در این نمایشگاه گفت: محصول سرطان روده بزرگ ثبت اختراع داخلی و خارجی شده است و مشابه خارجی ندارد، البته مشابه داخلی دارد که این محصول متفاوت و با کیفیت بالا و با هزینه کمتر است.

 

اگر فضا محیا بود قریب به ١۵٠ شرکت نیز قابلیت ارائه محصول را داشتند

میکاییل جمالپور، رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی بر اساس مطالعاتی که مسئولین اجرایی و علمی نمایشگاه انجام داده‌اند، پیشنهادشان این بود که تنها مجموعه‌ای که می‌تواند این زون را مدیریت نماید دانشگاه پیام نور است و بخاطر اینکه از تمام ظرفیت ها و قابلیت‌های کشوری برخوردار شویم اطلاعیه‌ها و تماس های فراوانی صادر شد و منجر به شرکت دانشگاه‌ها و نزدیک‌به ۹۰شرکت‌های مختلف از استان های مختلف کشور شد که دارای محصولاتی بودند که در ذیل زون صنایع نرم قرار می گرفتند، مورد داوری دانشگاه قرار گرفته و اگر فضا محیا بود قریب به ١۵٠ شرکت نیز قابلیت ارائه محصول را داشتند.

وی ابراز کرد: بنده با قاطعیت عرض می کنم جوانان ما محصولاتی ارائه کرده‌اند که شاید ٩٩ درصد جامعه از آن‌ها بی‌خبر هستند، این نمایشگاه محل ارائه و اطلاع رسانی این ایده ها و افکار برای عموم‌مردم است.

 

دانشگاه صنعتی سهند دانشجویان با رتبه زیر هزار توسط پردیس فناوری مس بورسیه خواهند شد

معبود عباس زاده، مدیر مجتمع مس سونگون با بیان اینکه چشم انداز مجتمع مس سونگون تشکیل زنجیره ارزش و همکاری با شرکت های دانش بنیان که نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ فرصتی مغتم در شناسایی این ظرفیت هاست، از راه اندازی «پردیس فناوری مس» در اینده ای نزدیک خبر داد.

او افزود: از ظرفیت دانشگاه تبریز و سهند استفاده خواهد شد و دانشگاه صنعتی سهند دانشجویان با رتبه زیر هزار توسط این پردیس بورسیه خواهند شد و پیش بینی شده است که در این شهرک ۲۰۰ شرکت قطعه سازی کلیدی مستقر شود تا خوشه صنعتی مس راه اندازی شود.

 

تحقیق و توسعه پل ارتباطی صنعت و دانشگاه

راه اندازی واحد تحقیق و توسعه صنایع هدف نهایی رویداد رینوجاب/ پوست‌اندازی جدید فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی

علی مشایخی، مدیرکل فنی حرفه های آذربایجان شرقی اشاره کرد: فنی و حرفه ای موظف به آموزش مهارت های متعدد در حوزه های مختلف است بنا بر این در رویداد رینو جاب به دنبال این هستیم که واحدهای تولیدی بستر مناسبی برای ورود افراد تحصیل کرده و نخبه های دانشگاهی ایجاد کنند.
وی مهمترین بحران واحدهای تولیدی را تامین نیروی انسانی ماهر دانست و گفت: برخی از واحدهای صنعتی بزرگ به دلیل نبود نیروی انسانی ماهر خط تولید خود را متوقف کرده اند این در حالی است که خانواده ها مدعی هستند که فرزندانشان بیکار هستند و کسب و کاری برای اشتغال وجود ندارد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن