اختصاصی پیشرانرینوتکس

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در غرفه پیشران اقتصاد:

تامین سرمایه از مشکلات اصلی شرکت‎های دانش بنیان است

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است که تامین سرمایه از مشکلات اصلی شرکت های دانش بنیان است.


به گزارش پیشران اقتصاد، علیرضا منادی سفیدان با حضور در غرفه پیشران اقتصاد در دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) با اشاره به این مطلب، گفت: در راستای حل موضوع تامین سرمایه شرکت‎های دانش بنیان، دومین صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی در تبریز تاسیس شده است که توانسته در طول یکسال تسهیلاتی در قالب وام به شرکت‎ها ارایه بدهد و امسال هم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهند داشت.

وی در خصوص قانون جهش دانش بنیان، توضیح داد: این قانون برخواسته از مشکلات و چالش‎های احصا شده از خود فعالان زیست بوم دانش بنیان و نوآوری کشور است تا تمام موانع از مسیر شرکت‎های دانش بنیان با تاکیدات رهبر معظم انقلاب برداشته شود‎ و شرکت‎ها بتوانند در این زمینه به خوبی فعالیت کنند.

منادی افزود: البته ایران در بین ۲۲۰ کشور از نظر تولید علم در رتبه ۱۴ قرار دارد و به استناد گزارش‎های بین المللی، از نظر رشد علم طی ۳۰ سال اخیر به اندازه ۳۰۰ سال رشد داشته‎ایم که امیدواریم این مسیر حرکت در مزرهای دانش هم‎چنان ادامه داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر امروزه ۸ هزار شرکت دانش بنیان با گردش مالی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور فعالیت دارند که حدود یک سوم بودجه عمومی دولت را شامل می‎شود.

 

*** تنظیم خبر: علی فرهاد ***

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن