اختصاصی پیشرانرینوتکس

در نمایشگاه رینوتکس تبریز چه گذشت؟ (۲)

در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ که در قالب ۱۱ زون تخصصی و در چهار بخش شامل ایده های فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات فناورانه و دانش بنیان، و نیازمندی های فناورانه از تاریخ ۲ لغایت ۶ آبان ماه ۱۴۰۱ به شکل حضوری درحال برگزاری است.


باید به کسانی تکیه کنیم که می دانند و دانش اش را دارند

مسعود پزشکیان نماینده مجلس، این نوع نمایشگاه ها محفل مناسبی است تا نخبگان، صاحبنظران ایده و اندیشمندان در حوزه های مختلف شناسانده شوند تا حاکمان و تصمیم گیران جامعه با آنان آشنا شوند و به منظور اتخاذ برنامه های اصولی و رشد محور به آنان فصا و بستر مناسب ارایه دهند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: گره مشکلات جامعه امروز ایران به دست نخبگان قابل باز شدن است و اگر به غیر از این به جایگاه دیگری تکیه کنیم ره به جایی نخواهیم برد؛ باید به کسانی تکیه کنیم که می دانند و دانش اش را دارند و ریسک پذیر هستند و قدرت اجرایی توانمندی های خاص خود را نیز دارند.

 

«بهبود عضو ثانی» جز ۵ شرکت تولیدکننده دست هوشمند در دنیا

امیر پایدار ثانی گفت: بعد از چند سال تلاش‌ بی‌وققه  و پژوهش، موفق به تولید انگشت مکانیکی، دست مکانیکی و الکترونیکی و پروتزهای زیبایی دست و انگشت شده‌ایم. شرکت دانش‌بنیان «بهبود عضو ثانی» تبریز توانسته به جمع ۵ شرکت تولیدکننده دست هوشمند در دنیا بپیوندد.

ثانی ابراز کرد: انواع انگشت مصنوعی و زیبایی دست، انواع انگشت و دست مکانیکی قابل حرکت، دست الکترونیکی با قابلیت کنترل از طریق سیگنال عصبی برای افراد قطع دست از ساعد و بازو، آرنج الکترونیکی برای قطع دست از کتف، مچ مکانیکی و الکترونیکی و پوست مصنوعی از جمله محصولاتی هستند که در این شرکت تولید می‌کنیم.

این پژوهشگر حاضر در دهمین نمایشگاه رینوتکس آذربایجان شرقی عنوان کرد: تفاوت تولیدهای ما با سایر کشورها در این است که تولیدات ما بر اساس متریال‌های موجود کشور بومی‌سازی شده و تولیدات ما دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است. قیمت تمام شده این محصولات ۶۰ درصد کمتر از محصولات خارجی است.

 

در دنیا دومین کشور صاحب این سطح تکنولوژی هستیم

پیمان حاذق جعفری مدیر عامل شرکت دانش بنیان رایان طب پیشگام پارمیس بعنوان یکی از شرکت های دانش بنیان که در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ حضور داشت، به میز تشریح مجازی”کالبد نما” اشاره کرد و گفت: کالبد نما یک ابزار نوین آموزشی و شبیه ساز آناتومی بدن انسان است که با فراهم کردن قسمت های مختلف بدن بصورت مجازی و آموزشی در قالب یک میز هوشمند با رابط کاربری بسیار آسان و کاملا لمسی می تواند ابار آموزشی بسیار مفیدی در کنار جسد و به جای مولاژ های آموزشی باشد.

در دنیا دومین کشور صاحب این سطح تکنولوژی و دارای ثبت اختراع هستیم.

جعفری با اشاره به تجاری سازی میز تشریح کالبد نما گفت: تاکنون به ۵۶ دانشگاه فروش داشتیم که دانشگاه های علوم پزشکی ایران، تبریز، مشهد، شیراز، آزاد تبریز، ایلام، البرز و… چند نمونه از این دانشگاه ها است.

 

وقتی که صنعت در کنار دانشگاه بصورت قوی شرکت نکند نمایشگاه به اهداف خود نمی‌رسد

بابک قنبرزاده استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در حاشیه بازدید از دهمین دوره نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ تبریز گفت: سومین بار است که در نمایشگاه رینوتکس شرکت می‌کنم و هر سال شاهد رشد، تنوع محصولات و افزایش شرکت کننده ها هستیم.

در این نمایشگاه به خوبی می توان شاهد رشد شرکت های فناوری و دانش بنیان بود، امیدوارم حمایت از این شرکت ها بیشتر از این ملموس تر باشند.

قنبرزاده با تاکید بر اهمییت حضور کارخانجات صنایع غذایی گفت: بیشترین کارخانجات صنایع غذایی در تبریز قرار دارد و صاحبان صنایع غذایی آن‌چنان که باید در این نمایشگاه حضور می‌یابند نبوده است و این شاید به عدم اطلاع رسانی مناسب برمی‌گردد.

 

حضور ۳۴ شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در رینوتکس ۲۰۲۲

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر ۳۴ شرکت دانش بنیان در این سالن مستقر هستند که پارک علم و فناوری استان در حوزه های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، ماشین افزار فعالیت دارد، و در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی سعی بر این است که شرکت های مستقر و شتاب دهنده افزایش پیدا کنند.

در حوزه صنعت برق تفاهم نامه کلی با شرکت توزیع برق امضا شده است که با استفاده از شرکت های قوی مستقر در پارک علم و فناوری استان فعالیت خود را ادامه می دهند.

 

رونمایی از سامانه پایشگر کانات

شرکت فناور ویرا پایش مزرعه با نام تجاری کانات (KANAT)، سامانه پایشگر کانات، را در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ رونمایی کرد.

زرین وکیلی مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه بعد از طراحی برنامه توسعه به صورت وب سایت و اپلیکیشن به نام سامانه پایشگر کانات محصول نهایی جهت خدمت رسانی دقیق کشاورزی به کشاورزان ارائه شده است، افزود:سال پیش به عنوان ایده در رینوتکس حضور پیدا کرده بوده اند و امسال به عنوان محصول تجاری سازی حضور پیدا کرده اند.

 

طراحی، ساخت مواد و ساخت دستگاه های چاپ عکس دیجیتال برای اولین بار در ایران

“کمال شایگان” مدیر عامل شرکت نوآوران خلاق هنر فردا یکی از شرکت های حاضر در دهمین دور نمایشگاه رینوتکس، گفت: بعد از مرحله نقاشی سراغ چندین چاپخانه رفتیم، متریالی که قابلیت عرضه برای جامعه داشته باشد را نتوانستیم پیدا کنیم و نهایتا دستگاه چاپی را ساختیم کردیم که مواد آن قبل از تحریم ها از آلمان می آمد اما بدلیل تحریم ها مصمم شدیم تا مواد اولیه را خودمان بسازیم.

شایگان با تضمین کیفت محصولات تولیدی گفت: تمامی اثر ها برای محیط بیرون ۱۰ سال و محیط داخل ۵۰ سال ضمانت کتبی برای ثبات رنگ ارائه می شود.

وی در پایان گفت: توانستیم سال گذشته فناور برتر استان شویم.

 

ساخت دستگاه فرآوری در داخل کشور

فرشته پورفرخی” مدیر عامل شرکت طب یار آدونیس مهر با برند Herbella گفت: هدف کلی ما تولید فرآورده های کمیاب است، سیر سیاه یکی از این تولیدات است که خاصیت ضد سرطان بسیار قوی دارد.

وی عنوان کرد: دستگاه های فرآوری آن در داخل کشور وجود ندارد اما توانسته ایم این دستگاه را در داخل کشور بسازیم.

وی اضافه کرد: سیر سیاه بعنوان مکمل خوراکی مصرف می‌شود و خوردن روزانه یک حبه سیر سیاه باعث تقویت سیستم ایمنی و ضد سرطان قوی است.

 

۵ سال گارانتی شامل افت نور برای چراغ‌های LED مانا نور پژوهان مهر

رامین ضیایی مهر مدیر عامل شرکت مانا نور پژوهان مهر بعنوان یکی از شرکت های دانش بنیان در دهمین نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ تبریز گفت: شرکت مانانور پژوهان مهر تولید کننده انواع چراغ‌های LED شامل چراغ‌های خیابانی، چراغ‌های پروژکتوری و چراغ‌های سالنی و آماده همکاری با بخش‌های مختلف است.

وی گفت: شرکت مانانور پژوهان مهر با اطمینان از کیفیت محصولات خود، گارانتی ۵ ساله برای استفاده از چراغ‌های ال ای دی خود ارائه می‌دهد که این گارانتی شامل افت نور نیز می‌شود، همچنین پشتیبانی ۱۵ ساله برای استفاده از محصولات تولیدی ارائه می‌شود.

 

 

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن