اختصاصی پیشرانرینوتکس

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات شورای شهر تبریز در غرفه پیشران اقتصاد:

پروژه ۲۷۰ کیلومتری فیبر نوری تبریز در حال تکمیل است / شکل گیری کارخانه نوآوری توسط شهرداری تبریز

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات شورای شهر تبریز گفت: اولین قدم شورا در حوزه فناوری، تصویب تشکیل کمیسیون فناوری بود که در این زمینه با دعوت از کارشناسان و مشاوران این حوزه از ظرفیت های این افراد استفاده شود.


رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات شورای شهر تبریز گفت: اولین قدم شورا در حوزه فناوری، تصویب تشکیل کمیسیون فناوری بود که در این زمینه با دعوت از کارشناسان و مشاوران این حوزه از ظرفیت های این افراد استفاده شود.
سیدکاظم زعفرانچیلر با حضور با غرفه پیشران اقتصاد در نمایشگاه رینوتکس تبریز افزود: با توجه به این که در حوزه فناوری و هوشمندسازی بروز رسانی زیادی نشده بود پیشنهاد دادیم تا چارت اجرای سازمان فاوا بروز شود چرا که حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری در این سازمان برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی ادامه داد: به منظور تکمیل پروژه ۲۷۰ کیلومتری فیبر نوری در تبریز هر روز حدود دو کیلومتر از این پروژه کار می شود و در حال حاضر نزدیک به ۳۰ کیلومتر از این طرح انجام شده است.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات شورای شهر تبریز گفت: در حال حاضر حوزه فناوری اطلاعات اهمیت زیادی دارد بنابراین شهرداری تبریز با تفاهم نامه ای سوله های ۷۰۰ متری پارک فرهنگی و تاریخی باغشمال را با عنوان کارخانه نوآوری در اختیار شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری قرار می دهد.

زعفرانچیلر افزود: حوزه هوشمندسازی در تبریز فضای بزرگی است و به تبع آن مسایل مالی، خلاهای قانونی، اختیارات ناکافی و مشکلات آماری مواردی است که در این حوزه تاثیرگذار است.

وی گفت: اگر بهبود چارت سازمان فاوا، پروژه فیبر نوری و هوشمندسازی پیش رود اتفاقات مفیدی در سال آینده در حوزه دانش بنیان اتفاق خواهد افتاد.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات شورای شهر تبریز ادامه داد: خوشبختانه شهردار جدید سه قرارگاه در این زمینه ایجاد کرده که امیدواریم با برگزاری مستمر جلسات در این قرارگاه ها تا سال آینده تا حدودی در مسیر کاربردی قرار گیرند. زعفرانچیلر افزود: برای مثال یکی از مواردی مطرح شده در قرارگاه هوشمندسازی، چگونگی بازیافت پسماند است که البته بخشی از این موضوع به فرهنگ سازی برمی گردد.

وی گفت: با شرایط موجود در تبریز شاید بتوانیم ۵ تا ۱۰ درصد اقدامات مورد نیاز در حوزه فناوری اطلاعات را پیش ببریم.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات شورای شهر تبریز افزود: در حال حاضر بودجه در دست کسانی است که توسعه حوزه فناوری و دانش بنیان را ضروری نمی دانند و افرادی هم که این حوزه را ضروری می دانند بودجه ای برای انجام فعالیت ها ندارند بنا بر این این عدم تناسب مشکلاتی را در این حوزه به وجود آورده است ولی با این وجود تلاش می کنیم اقدامات موثری در این حوزه انجام شود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن